
Παρουσιάστηκε, στο Μουσείο Μπενάκη, το Στρατηγικό Σχέδιο για την αναβίωση του ιστορικού οικισμού Χωριό της Χάλκης, το οποίο περιλαμβάνει και μελέτη γύρω από τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις που δύνανται να προκύψουν από την εφαρμογή του. Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Πολιτισμού κ. Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο ειδικός σύμβουλος Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Δημήτριος Κόλλιας, ο Δήμαρχος Χάλκης κ. Ευάγγελος Γ. Φραγκάκης και η Προέδρος της Axion Hellas κα. Σάντη Κορμά.
Το Στρατηγικό Σχέδιο για την αναβίωση του ιστορικού οικισμού Χωριό έρχεται σε συνέχεια αντίστοιχης αφιλοκερδούς Μελέτης που είχε καταρτίσει η Deloitte για το νησί της Αστυπάλαιας το 2021, με στόχο την ανάδειξη του νησιού σε πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης και πόλο έλξης για περισσότερους επισκέπτες και για νέους μόνιμους κατοίκους.
Χάλκη: Μηδενίζει τους λογαριασμούς του ρεύματος
Η μελέτη για το Χωριό της Χάλκης, την οποία παρουσίασε ο κος Αγαμέμνων Παπαστεργίου, Consulting Partner & Head of Strategy, Analytics and M&A, της Deloitte Ελλάδος, προτείνει το μοντέλο και τη στρατηγική ανάπτυξης που θα πρέπει να ακολουθήσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα το νησί της Χάλκης, προκειμένου να επιτύχει αύξηση του πληθυσμού και της οικονομικής δραστηριότητάς του, χρησιμοποιώντας ως βάση την αναστήλωση και αξιοποίηση των κτηριακών υποδομών του οικισμού Χωριό, ενός μνημείου που χρονολογείται πριν από τον 4ο αιώνα π.Χ. και που για πολλά χρόνια έχει παραμείνει εγκαταλελειμμένο.

Η ομάδα έργου της Deloitte
Σημείο αναφοράς τέχνης και δημιουργίας
Το αναπτυξιακό μοντέλο που προτείνει η Deloitte επικεντρώνεται στον επαναπροσδιορισμό του νησιού σε σημείο αναφοράς τέχνης και δημιουργίας, με απώτερο στόχο τη μετατροπή του οικισμού Χωριό σε ένα ενεργό οικοσύστημα πολιτισμού που θα μπορεί να στεγάζει εκθεσιακούς και μουσειακούς χώρους φιλοξενίας προσωρινών και μόνιμων εκθέσεων διεθνούς φήμης, δημιουργικούς καλλιτέχνες, χώρους εκπαίδευσης και πώλησης τέχνης, καθώς και δράσεις για την προσέλκυση θεματικού τουρισμού.
Η νέα ταυτότητα του νησιού, σε συνδυασμό με μια σειρά προτεινόμενων μηχανισμών, που θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά του προτεινόμενου αναπτυξιακού μοντέλου, θα προσφέρουν επιπλέον κίνητρα για επίσκεψη και διαμονή, με επίκεντρο της νέους της τις οικογένειες, ενώ η συνεργασία με εταιρείες θα εξασφαλίσει σταθερή ροή επισκεψιμότηττηςαι τους χειμερινούς μήνες.
Στην ομιλία του ο CEO της Deloitte Ελλάδος, κος Δημήτρης Κουτσόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η Deloitte, με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχε σ’ αυτή τη μοναδική πρωτοβουλία, αξιοποιώντας την εμπειρία της σε στρατηγικά έργα περιφερειακού χαρακτήρα, στα οποία προσφέρει την τεχνογνωσία αλλά και τη μεθοδικότητά της. Στηρίζει την τοπική κοινωνία για να οικοδομήσει ένα βιώσιμο μέλλον και να ενισχύσει την τουριστική της αξία, προτείνοντας ένα αναπτυξιακό μοντέλο που θα μετασχηματίσει τη Χάλκη σε ένα πρότυπο οικοσύστημα προορισμού τέχνης και πολιτισμού. Πρόκειται άλλωστε για ένα «μονοπάτι» που η εταιρεία μας το κατέχει. Εδώ και σχεδόν μισό αιώνα, κάνει αυτό ακριβώς. Επενδύει στην Ελλάδα, στην ελληνική οικονομία και κοινωνία και στις δυνατότητές της. Με σαφή στόχο τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας και θετικού αποτυπώματος. Για τους ανθρώπους μας, για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον. Πιστεύουμε ότι είναι ευθύνη μας να «δείχνουμε τον δρόμο» και να αναλαμβάνουμε δράση προς την αντιμετώπιση των πιο δύσκολων προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η κοινωνία».
Ο Δήμαρχος Χάλκης κ. Ευάγγελος Γ. Φραγκάκης στη δική του ομιλία τόνισε τα εξής: «Το Χωριό της Χάλκης είναι μια περιοχή με ιστορία που χάνεται στα βάθη των αιώνων, με μια εξαιρετική ποικιλία οικιστικών συνόλων. Αυτή τη στιγμή στόχος μας είναι η αποκατάσταση των ισορροπιών βάσει των οποίων ο οικισμός υπήρχε κάποτε, μέσα από μια πιο σύγχρονη ματιά ώστε να μπορεί να λειτουργήσει και σήμερα. Ευτυχώς για εμάς γίνεται μια σημαντική εθελοντική προσπάθεια από φορείς όπως η Deloitte Ελλάδος και η Axion Hellas, οι οποίοι κινητοποιούνται με στόχο να επανεντάξουν στη σύγχρονη ζωή αυτό το εύθραυστο τμήμα της κληρονομιάς μας. Η Ελλάδα, λόγω του κατακερματισμού του νησιωτικού χώρου και του μικρού μεγέθους της πλειοψηφίας των νησιών απαιτεί ιδιαίτερα αναπτυξιακά πρότζεκτ τα οποία θα φέρουν ταυτόχρονη γεωπολιτική προστασία και δημογραφική αναγέννηση. Έχουμε ως κοινό στόχο την αναβίωση του Χωριού της Χάλκης και ευχαριστούμε θερμά όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».
Ενδυνάμωση του νησιού και αύξηση του πληθυσμού
Στην ομιλία της η πρόεδρος της Axion Hellas, κα. Σάντη Κορμά δήλωσε: «Το έργο της Αναβίωσης του Χωριού της Χάλκης ξεκίνησε από πρωτοβουλία της Deloitte κατά τη διάρκεια της 11ης αποστολής μας στο νησί, το 2022. Με την Deloitte μοιραζόμαστε κοινές αξίες και ένα κοινό όραμα που αφορά ακριβώς τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε υπηρεσίες στην κοινωνία, ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας με τελικό στόχο την ενδυνάμωσή τους και την αύξηση του πληθυσμού τους. Συνεχίζουμε το κοινό μας έργο για όσο το δυνατό περισσότερους ανθρώπους και προορισμούς».
Η κα. Μαρία Ζιούβελου Marketing, Communications & CSR Leader της Deloitte Ελλάδος στην δική της παρέμβαση σημείωσε: «Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη Χάλκη αποτελεί ένα απτό παράδειγμα της προσφοράς και του ρόλου των ιδιωτικών εταιρειών να αναλαμβάνουν δράση έναντι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η κοινωνία. Στόχος και επιθυμία μας στην Deloitte είναι η Αστυπάλαια και η Χάλκη να αποτελέσουν σημεία αναφοράς και παράδειγμα προς μίμηση και για άλλες περιοχές της Ελλάδος. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στο να επεκτείνουμε αυτές τις δράσεις για ακόμη σημαντικότερο αντίκτυπο».
Ο κ.. Αγαμέμνων Παπαστεργίου, Consulting Partner & Head of Strategy, Analytics and M&A, Deloitte Ελλάδος δήλωσε: «Η Χάλκη επιχειρεί να εισέλθει σε μία νέα εποχή που την επανατοποθετεί στον χάρτη τόσο ως τον ιδανικό τουριστικό προορισμό, όσο και ως την ιδανική τοποθεσία μόνιμης διαβίωσης. Το αναπτυξιακό μοντέλο που προτείνουμε για τη Χάλκη μετασχηματίζει το Χωριό σε ένα οικοσύστημα με κοινό ενδιαφέρον την τέχνη και τον πολιτισμό. Η αναβίωση του ιστορικού οικισμού του Χωριού μέσω του επαναπροσδιορισμού της ταυτότητάς του και η σύνδεσή του με τομείς όπως η τέχνη, η καινοτομία, η έρευνα, η επιχειρηματικότητα, ο τουρισμός έχει τη δυναμική να σηματοδοτήσει την έναρξη αυτής της νέας αναπτυξιακής εποχής για τη Χάλκη».


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου