Σύμφωνα με τα στοιχεία του ιταλικού Ινστιτούτου Στατιστικής Istat, τον Οκτώβριο ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση περιορίστηκε στην χώρα στο 1,8%, ενώ σε μηνιαία βάση διαμορφώθηκε στο -0,1%.
Τον Σεπτέμβριο, πάντα σε ετήσια βάση, ο πληθωρισμός είχε διαμορφωθεί στο 5,3%. Η εντυπωσιακή μείωση οφείλεται, κυρίως, στον σημαντικό περιορισμό του κόστους της ενέργειας (- 17% στην ελεύθερη αγορά και – 32% στην προστατευόμενη). Οι τομείς που παρουσίασαν αύξηση των τιμών τον Οκτώβριο, είναι εκείνοι των ακινήτων (+4%), των μέσων μεταφοράς (+4%) και των τροφίμων (5,6%).
Σύμφωνα με τον Μαριάνο Μπέλα, υπεύθυνο της υπηρεσίας ερευνών του Ιταλικού Εμπορικού Συλλόγου Confcommercio, «συνολικά, στην Ιταλία και σε όλη την Ευρώπη, η μείωση του πληθωρισμού συνεχίζεται με αδιάκοπο και σχετικά σύντομο ρυθμό», αλλά «η θετική αυτή πραγματικότητα τίθεται σε κίνδυνο από τις γεωπολιτικές εντάσεις της φάσης που διανύουμε».
Τέλος, η Ιταλική Ένωση Καταναλωτών Codacons, θεωρεί ότι «είναι οφθαλμαπάτη» και προσθέτει ότι «δεν πρόκειται για πραγματική μείωση των τιμών, από την στιγμή που ο μόνος μεγάλος περιορισμός κόστους αφορά την ενέργεια, ενώ τα τρόφιμα συνεχίζουν να ακριβαίνουν».
Γερμανία: Στο 3% ο πληθωρισμός, «κολλημένη στη λάσπη» η οικονομία
Αύξηση στο 3,9% στην Ελλάδα τον Οκτώβριο – Υποχώρηση στο 2,9% στην ευρωζώνη
Στο μεταξύ, ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη υποχώρησε στο 2,9% τον Οκτώβριο από 4,3% που ήταν τον Σεπτέμβριο, το χαμηλότερο ποσοστό εδώ και δύο χρόνια, ενώ στην Ελλάδα άλλαξε τροχιά και ανήλθε στο 3,9%, αυξημένος έναντι του Σεπτεμβρίου που είχε κλείσει στο 2,4%, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η Eurostat.
Υποχώρηση πληθωρισμού στη Γερμανία
Ταχύτερα από το αναμενόμενο υποχώρησε ο πληθωρισμός στη Γερμανία τον Οκτώβριο, φθάνοντας στο 3%, το χαμηλότερο ετήσιο ποσοστό από τον Ιούνιο του 2021, καθώς η απότομη επιβράδυνση των τιμών σε πολλούς τομείς μείωσε τις πληθωριστικές πιέσεις στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπη
Η πτώση του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στη Γερμανία από 4,3% τον Σεπτέμβριο οφείλεται κυρίως στην πτώση των τιμών της ενέργειας και στη μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων, ανακοίνωσε τη Δευτέρα η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία. Οι οικονομολόγοι που συμμετείχανσε δημοσκόπηση του Reuters προέβλεψαν ότι ο πληθωρισμός θα υποχωρούσε στο 3,6%.
Latest News
Οι Gen Z τα βγάζουν πέρα πιο δύσκολα από ό, τι οι millenials
Όσοι είναι στις αρχές της δεκαετίας των 20 κερδίζουν λιγότερα, έχουν περισσότερα χρέη και βλέπουν υψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας από ό,τι οι millennials στην ηλικία τους
Τεράστια έλλειψη λογιστών στις ΗΠΑ - Δεν βρίσκουν ούτε οι Big4
H έλλειψη στελεχών εντείνεται, καθώς οι baby boomers που κατείχαν τις θέσεις πλέον συνταξιοδοτούνται.
Καμπανάκι ΔΝΤ: «Τσουνάμι» η τεχνητή νοημοσύνη για την αγορά εργασίας
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η τεχνολογία της ΑΙ θα επηρεάσει το 60% των θέσεων εργασίας στις ανεπτυγμένες οικονομίες, προειδοποιεί λέει η επικεφαλής του ΔΝΤ
Γιατί οι μισθοί εμποδίζουν τη μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ
Τι θα αποφασίσει τον Ιούνιο η Λαγκάρντ
Ποια τράπεζα στήνει ομάδα για πολύ πλούσιους - Παίρνει στελέχη από Goldman και ΒοfA
Η τράπεζα επιδιώκει πλέον να επεκταθεί στην παροχή συμβουλών σε τομείς όπως συγχωνεύσεις και εξαγορές και αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου
Οι Ινδοί δισεκατομμυριούχοι που περνούν κάτω από το ραντάρ
Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην αύξηση της περιουσίας σε τομείς τόσο διαφορετικούς όσο η άμυνα, τα ορυχεία και τα παραδοσιακά φάρμακα
Ο Πούτιν, ο νέος τεχνοκράτης υπουργός Άμυνας και η ανασυγκρότηση της ρωσικής πολεμικής μηχανής
Ο ανασχηματισμός των ανώτατων αξιωματούχων της ρωσικής άμυνας από τον Βλαντιμίρ Πούτιν στοχεύει στη διατήρηση της σύγκρουσης στην Ουκρανία
Γιατί οι ευρωπαϊκές μετοχές είναι πλέον πιο ελκυστικές από τις αμερικάνικες
Τι λέει η ελβετική τράπεζα, η οποία αξιολόγησε τα οικονομικά δεδομένα, τα επιτόκια και τα κέρδη
Στο κενό η κινητοποίηση Μακρόν για τις Ευρωεκλογές
Απογοητευτική για την κυβερνητική παράταξη της Γαλλίας είναι η ένατη δημοσκόπηση της OpinionWay-Vae Solis
Με... όπλο το κοτόπουλο ο ανταγωνισμός στα fast food σε καιρό πληθωρισμού
Οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού συνειδητοποιούν ότι το κοτόπουλο τείνει να κοστίζει λιγότερο και να προσελκύει περισσότερους πελάτες - Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος