Από το Facebook και το Instagram μέχρι το Amazon Prime, οι περισσότεροι καταναλωτές -τουλάχιστον στις ΗΠΑ- έχουν ένα διαδικτυακό αποτύπωμα που διευρύνεται καθημερινά.
Οι διευθύνσεις email, οι αριθμοί τηλεφώνου, οι καταναλωτικές συνήθειες, τα γενέθλια και πολλά άλλα συγκεντρώνονται σε ένα προφίλ δεδομένων που χρησιμοποιούν οι εταιρείες και οι μεσίτες δεδομένων για να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Συχνά αυτό γίνεται χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεση των καταναλωτών.
ΗΠΑ: Οι millennials χρειάζονται υπεριπλάσια χρήματα από τους Gen Z για να είναι ευτυχισμένοι
«Κόπωση δεδομένων»
Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια διαπίστωσε ότι το 8 στους 10 Αμερικανούς (ποσοστό 79%) αισθάνονται ότι έχουν ελάχιστο έλεγχο του τι μπορούν να μάθουν οι έμποροι για αυτούς.
Αυτό είναι που οι ειδικοί αποκαλούν «κόπωση δεδομένων»: την ιδέα, δηλαδή, ότι πολλοί καταναλωτές γνωρίζου πως τα δεδομένα τους συλλέγονται, αλλά αισθάνονται ότι δεν μπορούν να κάνουν πολλά για να το εμποδίσουν.
Από την ίδια μελέτη διαπιστώθηκε ότι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δεν γνώριζαν την πλήρη έκταση τού πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες τα δεδομένα τους. Τώρα, αυτό το μοντέλο συγκέντρωσης δεδομένων μετακινείται εκτός σύνδεσης, στους διαδρόμους της τοπικής σας αλυσίδας παντοπωλείων.
«Οι έμποροι λιανικής σήμερα κάνουν σχεδόν ό,τι μπορούν για να λάβουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για εσάς, γιατί αυτή είναι μια εντελώς νέα ροή εσόδων για αυτούς», είπε, μιλώντας στο CNBC, ο R.J. Cross, διευθυντής της καμπάνιας Don’t Sell My Data (Μην Πουλάτε τα Δεδομένα μου).
«Σχεδόν κάθε εταιρεία από την οποία ψωνίζετε σήμερα ασχολείται με την πώληση των δεδομένων σας και εσείς και τα δεδομένα σας είστε το τελευταίο προϊόν της [προς πώληση]».
Εκατοντάδες δισ. η αγορά μεσιτών δεδομένων
Το 2021 η αγορά μεσιτών δεδομένων αποτιμήθηκε σε 319 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτή η αξία αναμένεται να ξεπεράσει τα 545 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.
Στο παρελθόν, οι λιανοπωλητές αγόραζαν δεδομένα από μεσίτες δεδομένων για να έχουν μια καλύτερη ιδέα για τις τάσεις των καταναλωτών.
Τώρα, βγάζουν από τη μέση τον μεσάζοντα και συλλέγουν δεδομένα καταναλωτών απευθείας μέσω «εργαλείων» όπως προγράμματα αφοσίωσης, παρακολούθηση τοποθεσίας, χρήση εφαρμογών, ακόμη και ψηφιακές αποδείξεις.
«Το πρόσωπό μου είναι μέρος των δεδομένων που καταγράφονται, η συμπεριφορά μου και όλα αυτά δίνουν πολύ περισσότερες πληροφορίες για εμένα, την ηλικία μου, το φύλο μου, την εθνικότητα μου», εξήγησε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Refive, Mitul Jain. «Και όλες αυτές οι πληροφορίες μπορούν στη συνέχεια να συνδυαστούν ξανά μαζί με όλες αυτές τις άλλες μικρές λεπτομέρειες που άφησα πίσω μου από τη διαδρομή μου για τα ψώνια».
Latest News
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων