Διεξοδική έρευνα σε σχέση με το κατά πόσον η προτεινόμενη απόκτηση του κοινού ελέγχου της ITA Airways από την Deutsche Lufthansa AG και το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών («MEF») δεν προσκρούει στους κανόνες περί ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε η Κομισιόν.
Όπως ανακοινώθηκε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κατ’ αρχάς ανησυχίες ότι η συναλλαγή μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο των αερομεταφορών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων εντός και εκτός Ιταλίας.
Η Lufthansa και η ITA εκτελούν ένα εκτεταμένο δίκτυο εσωτερικών δρομολογίων, δρομολογίων μικρών αποστάσεων εντός του ΕΟΧ καθώς και δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ του ΕΟΧ και του υπόλοιπου κόσμου.
Η Lufthansa έχει επίσης μια κοινοπραξία με την United Airlines και την Air Canada, μέσω της οποίας συντονίζουν τις τιμές, τη χωρητικότητα και τον προγραμματισμό και μοιράζονται τα έσοδα σε υπερατλαντικά δρομολόγια.
Η προκαταρκτική έρευνα
Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ότι η συναλλαγή μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών επιβατών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων.
Η Lufthansa και η ITA είναι ισχυροί και στενοί ανταγωνιστές στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών σε ορισμένα δρομολόγια από και προς την Ιταλία.
Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι:
· Η συναλλαγή ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό σε γραμμές μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Σε ορισμένες τέτοιες διαδρομές, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται ισχυρά με απευθείας συνδέσεις με περιορισμένο μόνο ανταγωνισμό, κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η οποία σε πολλές περιπτώσεις πετάει από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.
· Επιπλέον, η Επιτροπή θα εξετάσει και διαδρομές όπου το ένα από τα μέρη προσφέρει ήδη υπηρεσίες και το άλλο αναμένεται να εισέλθει σύντομα, καθώς και εκείνες όπου το ένα ή και τα δύο μέρη έχουν μια σύνδεση μίας στάσης και όπου οι συνδέσεις χωρίς στάση είναι περιορισμένες ή προσφέρεται μόνο από το άλλο μέρος.
· Σε σχέση με τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής, η Επιτροπή θα αξιολογήσει περαιτέρω εάν οι δραστηριότητες της ITA, της Lufthansa και των εταίρων της σε κοινοπραξίες United Airlines και Air Canada θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δραστηριότητες μιας ενιαίας οντότητας μετά τη συγχώνευση.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνίας και Ινδίας, λόγω του στενού ανταγωνισμού μεταξύ ITA, Lufthansa ή εταίρων κοινοπραξίας της Lufthansa – μέσω απευθείας ή συνδέσεων με μια στάση – και λόγω του δυνητικά περιορισμένου ανταγωνισμού από άλλες αεροπορικές εταιρείες με ελκυστικές συνδέσεις.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο αεροδρόμιο Milan-Linate, γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών από και προς το Milan-Linate.
· Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης πιθανές αρνητικές επιπτώσεις σε δρομολόγια στα οποία άλλες αεροπορικές εταιρείες βασίζονται στην πρόσβαση στο δίκτυο εσωτερικού και μικρών αποστάσεων της ITA για τις δικές τους πτήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις υπηρεσίες τους σε διεθνείς προορισμούς που εξυπηρετούνται επίσης από τη Lufthansa.
Η συναλλαγή κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 30 Νοεμβρίου 2023.
Στις 8 Ιανουαρίου 2024, η Lufthansa υπέβαλε δεσμεύσεις για την αντιμετώπιση ορισμένων από τις προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ωστόσο, αυτές οι δεσμεύσεις κρίθηκαν ανεπαρκείς, τόσο ως προς το πεδίο εφαρμογής όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα, για να απορριφθούν σαφώς οι προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν τις εξέτασε με συμμετέχοντες στην αγορά.
Η Επιτροπή έχει πλέον 90 εργάσιμες ημέρες, έως τις 6 Ιουνίου 2024, για να λάβει απόφαση.
Επισημαίνεται, δε, ότι η έναρξη εις βάθος έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας.
Latest News
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων