Πώς αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από την Temu; Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα καταστήματά του; Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση σε νέες αγορές; Τι λέει για τους μισθούς στην Ελλάδα; Στα παραπάνω ερωτήματα -και όχι μόνο- κλήθηκε να απαντήσει ο Απόστολος Βακάκης κατά την χθεσινή τηλεδιάσκεψη με αναλυτές με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Jumbo, με τις απαντήσεις να είναι κάτι παραπάνω από αποκαλυπτικές σχετικά με τις προθέσεις του επιχειρηματία.
Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Αρχίζοντας από την κινέζικη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία παρουσιάζει αλματώδη άνοδο ο κ. Βακάκης ξεκαθάρισε πως ο υγιής ανταγωνισμός είναι καλοδεχούμενος, απ’ όπου και εάν προέρχεται. «Εάν αρχίσουμε να φοβόμαστε τον ανταγωνισμό θα έχουμε πρόβλημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Όποιος φοβάται, πέφτει και κοιμάται…»
Ο ανταγωνισμός, όπως εξήγησε, αποτελεί κινητήριο δύναμη και βοηθά στην βελτίωση και αναπροσαρμογή της στρατηγικής εάν φυσικά οι συνθήκες το απαιτήσουν, λέγοντας πως δεν είναι αλαζόνες και εάν κάποιος χρησιμοποιεί μια επιτυχημένη στρατηγική που κερδίζει πελάτες θα την ακολουθήσει.
«Εάν ακολουθεί» ωστόσο στρατηγικές με αστερίσκους, τότε του ευχόμαστε καλή τύχη γιατί θα την χρειαστεί». Υπενθύμισε μάλιστα πως στο παρελθόν, προηγούμενοι ανταγωνιστές που ακολουθούσαν συγκεκριμένο μοντέλο πωλήσεων είτε εξαφανίστηκαν είτε εξαϋλώθηκαν από την αγορά
Πoτέ… στα τρόφιμα, στα ηλεκτρονικά και στη μόδα
Στη συνέχεια ο κ. Βακάκης σχολίασε και το ενδεχόμενο ένταξης νέων προϊοντικών κατηγοριών στο χαρτοφυλάκιό της Jumbo. Όπως είπε η επέκταση σε νέες κατηγορίες είναι θέμα εξέλιξης, επισημαίνοντας πως «οι κατηγορίες πάνε και έρχονται» γιατί η αλυσίδα προσαρμόζεται και καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών.
Εμφανίστηκε ωστόσο κατηγορηματικός σχετικά με ποιες κατηγορίες προϊόντων δεν πρόκειται να δουν ποτέ οι καταναλωτές στα ράφια των καταστημάτων του. Ποιες είναι αυτές; Ηλεκτρονικά είδη, τρόφιμα, μόδα και χόμπι. Αναλύοντας το σκεπτικό πίσω από αυτή την θεώρηση, ο επικεφαλής της Jumbo είπε ότι πρόκειται για κοστοβόρες κατηγορίες που δεν αποφέρουν μεγάλη κερδοφορία, λέγοντας χαρακτηριστικά πως οι συγκεκριμένες κατηγορίες δεν πληρώνονται σε μετρητά, αλλά σε αποθέματα…
Βέβαια, αυτή την στιγμή η εταιρεία έχει στα ράφια της μερικούς κωδικούς από τις παραπάνω κατηγορίες όπως παιδικό ρουχισμό και ένα μικρό αριθμό σνακ και αναψυκτικών.
«Keep it simple»
Εξίσου κατηγορηματικός ήταν ο κ. Βακάκης σχετικά με την είσοδο σε νέες χώρες, απορρίπτοντας μια έναν τέτοιο ενδεχόμενο. «Δεν έχουμε όρεξη για κάτι τέτοιο (την επέκταση). Έχουμε αρκετές αγωνίες για να προσθέσουμε νέες. Το μόνο της Jumbo είναι keep it simple», ανέφερε με νόημα.
Όπως είπε η διοίκηση έχει διασφαλίσει την ανάπτυξη στις υφιστάμενες αγορές και δεν του αρέσει να εμπλέκεται σε αγορές που δεν καταλαβαίνει πως λειτουργούν.
Οι μισθοί στα Jumbo
Αναφορικά με τους μισθούς στην Ελλάδα ανέφερε πως το θέμα είναι πως αντιμετωπίζει μια εταιρεία τους υπαλλήλους της, και εάν συμβαδίζει με τους κανόνες ή κινείται καλύτερα από τον μέσο όρο ενώ υποστήριξε πως η Jumbo με την πάροδο του χρόνου έχει βελτιωθεί, κάτι που αποτυπώνεται και στην αφοσίωση που επιδεικνύουν οι υπάλληλοι στην αλυσίδα της.
Ο ρυθμός αποχωρήσεων όπως είπε, είναι μειωμένος…
Latest News
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το “dad shoe”, στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της “ελληνική” ιστορία.
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Αλλαγές κορυφής στην «Χήτος» με το βλέμμα στο... Λονδίνο
Ο Νίκος Χήτος ανέλαβε πρόεδρος της Χήτος ενώ την είσοδό του στο διοικητικό συμβούλιο έκανε ο Βασίλης Χήτος στη θέση του αντιπροέδρου
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς