
«Λίγο» έως «καθόλου ικανοποιημένοι» από την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν στη Χαλκιδική δηλώνουν πάνω από έξι στους δέκα επιχειρηματίες (ποσοστό 65%) της περιοχής, ενώ το 52% εκτιμά ότι αυτή θα είναι χειρότερη σε σχέση με την περσινή (έναντι ποσοστού 19% που προσδοκούν ότι θα είναι καλύτερη και 29% που αναμένουν τα ίδια αποτελέσματα με πέρυσι).
Επιπλέον, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) υποστηρίζουν ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εύρεση προσωπικού και περίπου ίσο ποσοστό (69%) δηλώνει πως η κατασκευή του flyover στη Θεσσαλονίκη επηρεάζει τις μετακινήσεις προς Χαλκιδική.
Τουρισμός: Έρχονται περισσότεροι τουρίστες αλλά ξοδεύουν λιγότερα
Τα παραπάνω προκύπτουν από το διμηνιαίο «Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής», που καταρτίζει η εταιρεία «Interview» για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Η έρευνα διεξήχθη κατά τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο 2024, σε δείγμα 355 επιχειρήσεων-μελών του επιμελητηρίου.
Συνολικά, ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής διαμορφώθηκε στις 4,1 μονάδες, σημαντικά τονωμένος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (2,1%), αλλά έχοντας υποχωρήσει αισθητά σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη έρευνα, του Απριλίου- Μαΐου (5,8%). Το ποσοστό των επιχειρηματιών που χαρακτηρίζουν την κατάσταση της επιχείρησής τους σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων ως «μέτρια» διαμορφώθηκε στο 46%, το 19% τη θεωρεί «ικανοποιητική», το 18% «καλή» και το 17% «κακή». Μειωμένο σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα (Απρίλιος – Μάιος) ήταν το ποσοστό των επιχειρηματιών που δήλωσαν αύξηση τζίρου (19% από 23%), ενώ το 45% των ερωτηθέντων (έναντι 49% στην προηγούμενη έρευνα) επισημαίνουν ότι ο κύκλος εργασιών τους παρέμεινε ο ίδιος και 36% (έναντι 28%) ότι μειώθηκε.
Πάνω από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82% έναντι 69% στην προηγούμενη έρευνα) δηλώνουν πως θα διατηρήσουν το υπάρχον προσωπικό τους τον επόμενο μήνα και το 13% (έναντι 30%) ότι θα προχωρήσει σε προσλήψεις, ενώ το ποσοστό όσων γνωστοποιούν ότι θα προχωρήσουν σε απολύσεις φτάνει το 5% (από μόλις 1% στην προηγούμενη έρευνα). Κατά τα λοιπά, υποχωρεί σημαντικά, στο 25% από 51% του προηγούμενου κύματος (έρευνα Απριλίου – Μαΐου), το ποσοστό όσων αναμένουν καλύτερα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους στο επόμενο εξάμηνο. Στο 49% από 41% διαμορφώνεται το ποσοστό όσων αναμένουν τα ίδια αποτελέσματα, ενώ το 26% (από 8%) εκτιμά ότι οι επιδόσεις θα είναι χειρότερες._


Latest News

Aυξήθηκαν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Φεβρουάριο
Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, με ποσοστά 3,8% και 4,9% αντίστοιχα
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου