Στα ναυπηγεία της Απω Ανατολής «συνωστίζονται» οι πλοιοκτήτες τοποθετώντας συνεχώς νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία. Κατά το επτάμηνο του 2024 υπογράφηκαν συνολικά 908 συμβάσεις ναυπήγησης στους κλάδους των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενοπλοίων, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου στα σημαντικότερα κράτη με ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία (Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία κ.ά.).
Ο αριθμός αυτός, όπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το σύνολο των παραγγελιών που έγιναν την ίδια περίοδο του 2022 και περίπου 35% υψηλότερος από τις παραγγελίες που έγιναν την ίδια περίοδο του 2023. Τον Ιούλιο του 2022 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανερχόταν συνολικά σε 2.487 πλοία που αφορούσαν τους τέσσερις κύριους τομείς (πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου). Τον Ιούλιο του 2024 το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 3.523 πλοία στους τέσσερις κύριους τομείς.
Κίνα: Ετήσια αύξηση 72,1% κατέγραψαν οι εξαγωγές πλοίων από τα τοπικά ναυπηγεία
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Xclusiv, η μεγάλη πλειοψηφία των νεότευκτων πλοίων ναυπηγείται στην Κίνα – πάνω από 2.000 – και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα tankers, containerships και gas carriers αντιστοιχούν σε 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Στη Νότια Κορέα
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν 680 παραγγελίες πλοίων – το 19% του τρέχοντος συνολικού βιβλίου παραγγελιών. Εξ αυτών τα πλοία μεταφοράς αερίου κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 366 πλοία υπό παραγγελία, ενώ ακολουθεί ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 164 παραγγελίες και τα δεξαμενόπλοια με 1.590 παραγγελίες. Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι μηδενικές στα ναυπηγεία της Κορέας για έναν ακόμη χρόνο.
Στην Ιαπωνία
Τέλος, τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται επί του παρόντος εκεί.
Πάντως τα κορεατικά ναυπηγεία ετοιμάζονται να έρθουν αντιμέτωπα με μια κρίση, καθώς, σύμφωνα με τον Xclusiv, τα συνδικάτα σε μεγάλα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων των HD Hyundai Heavy Industries, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries, προετοιμάζονται για απεργίες τον Αύγουστο. Οι εργαζόμενοι ψήφισαν ομόφωνα να απεργήσουν τον Αύγουστο, αφού δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε μισθολογική συμφωνία σχετικά με τα πακέτα αμοιβών.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι