Κύματα αντιδράσεων από τα συνδικάτα των ναυτεργατών και λιμενεργατών σηκώνει η προσπάθεια ναυτιλιακών εταιριών να δρομολογήσουν αυτόνομα (μη επανδρωμένα πλοία) τα οποία βέβαια είναι ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο.
Ο Harold J. Daggett, πρόεδρος του αμερικάνικου συνδικάτου λιμενεργατών International Longshoremen’s Association έστειλε καθαρό μήνυμα στις ναυτιλιακές εταιρείες που σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν φορτηγά πλοία χωρίς πλήρωμα να μην δοκιμάσουν να προσεγγίσουν τα λιμάνια που «ελέγχει» η ILA. Η οργάνωση έχει κάνει μια εξαετούς διάρκειας συμφωνία με την United States Maritime Alliance (USMX) το 2018 που απέτρεψε κάθε αυτοματοποίηση ή αυτοματοποιημένο εξοπλισμό στα λιμάνια της ILA. Σε αντάλλαγμα, η ILA δεσμεύτηκε να διατηρήσει τα επίπεδα παραγωγικότητας πάνω από αυτά που θα μπορούσε να παράγει ο αυτοματοποιημένος εξοπλισμός. Η συμφωνία τηρείται και ο Daggett, ελπίζει να πείσει και άλλα ναυτεργατικά και λιμενεργατικά σωματεία να αγωνισθούν κατά της αυτοματοποίησης, που καταργεί θέσεις εργασίας.
Στην ανακοίνωση του το συνδικάτο ILA αναφέρεται στα σχέδια της Nippon Yûsen Kabushiki Kaisha, γνωστής ως NYK, που είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ιαπωνίας, για την δρομολογηση ενός φορτηγού πλοίου, χωρίς πλήρωμα, σε ένα ταξίδι 236 μιλίων από το Τόκολ στο λιμάνι Ise.
Επίσης επικαλείται το τηλεοπτικό κανάλι CNN που παρουσίασε μια αναφορά σε μια νορβηγική εταιρεία, τη Yara International, και τα σχέδιά της να δοκιμάσει ένα αυτόνομο πλοίο το οποίο θα πλέει μεταξύ δύο νορβηγικών πόλεων.
Τα σχέδια αυτά ο πρόεδρος του ILA τα υποδέχθηκε με μία δήλωσης την οποία τονίζει μεταξύ άλλων ότι οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο δέχονται επίθεση από την απειλή της αυτοματοποίησης «από άπληστες εταιρείες που ενδιαφέρονται μόνο να κερδίσουν χρήματα» και να απαλλαγούν από τους εργαζόμενους «που τους βοήθησαν να δημιουργήσουν επιτυχημένες εταιρείες». «Αυτό πρέπει να σταματήσει και η ILA θα κάνει ό, τι πρέπει να κάνει για να σώσει τις δουλειές μας και αυτές των εργαζομένων στις ναυτιλιακές σε όλο τον κόσμο».
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση