Κύματα αντιδράσεων από τα συνδικάτα των ναυτεργατών και λιμενεργατών σηκώνει η προσπάθεια ναυτιλιακών εταιριών να δρομολογήσουν αυτόνομα (μη επανδρωμένα πλοία) τα οποία βέβαια είναι ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο.
Ο Harold J. Daggett, πρόεδρος του αμερικάνικου συνδικάτου λιμενεργατών International Longshoremen’s Association έστειλε καθαρό μήνυμα στις ναυτιλιακές εταιρείες που σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν φορτηγά πλοία χωρίς πλήρωμα να μην δοκιμάσουν να προσεγγίσουν τα λιμάνια που «ελέγχει» η ILA. Η οργάνωση έχει κάνει μια εξαετούς διάρκειας συμφωνία με την United States Maritime Alliance (USMX) το 2018 που απέτρεψε κάθε αυτοματοποίηση ή αυτοματοποιημένο εξοπλισμό στα λιμάνια της ILA. Σε αντάλλαγμα, η ILA δεσμεύτηκε να διατηρήσει τα επίπεδα παραγωγικότητας πάνω από αυτά που θα μπορούσε να παράγει ο αυτοματοποιημένος εξοπλισμός. Η συμφωνία τηρείται και ο Daggett, ελπίζει να πείσει και άλλα ναυτεργατικά και λιμενεργατικά σωματεία να αγωνισθούν κατά της αυτοματοποίησης, που καταργεί θέσεις εργασίας.
Στην ανακοίνωση του το συνδικάτο ILA αναφέρεται στα σχέδια της Nippon Yûsen Kabushiki Kaisha, γνωστής ως NYK, που είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ιαπωνίας, για την δρομολογηση ενός φορτηγού πλοίου, χωρίς πλήρωμα, σε ένα ταξίδι 236 μιλίων από το Τόκολ στο λιμάνι Ise.
Επίσης επικαλείται το τηλεοπτικό κανάλι CNN που παρουσίασε μια αναφορά σε μια νορβηγική εταιρεία, τη Yara International, και τα σχέδιά της να δοκιμάσει ένα αυτόνομο πλοίο το οποίο θα πλέει μεταξύ δύο νορβηγικών πόλεων.
Τα σχέδια αυτά ο πρόεδρος του ILA τα υποδέχθηκε με μία δήλωσης την οποία τονίζει μεταξύ άλλων ότι οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο δέχονται επίθεση από την απειλή της αυτοματοποίησης «από άπληστες εταιρείες που ενδιαφέρονται μόνο να κερδίσουν χρήματα» και να απαλλαγούν από τους εργαζόμενους «που τους βοήθησαν να δημιουργήσουν επιτυχημένες εταιρείες». «Αυτό πρέπει να σταματήσει και η ILA θα κάνει ό, τι πρέπει να κάνει για να σώσει τις δουλειές μας και αυτές των εργαζομένων στις ναυτιλιακές σε όλο τον κόσμο».
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών