Σημαντική άνοδο της ζήτησης αλλά και της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κατεγράφη στο τρίτο τρίμηνο του 2021 ενώ και οι προοπτικές για το μέλλον είναι ιδιαίτερα ευοίωνες, όπως εκτιμά η GasLog Partners θυγατρική του ομίλου GasLog του Peter Λιβανού.
Όπως αναφέρει η εισηγμένη στο Nyse ναυτιλιακή εταιρεία διαχείρισης πλοίων μεταφοράς LNG (LNG Carriers) η παγκόσμια ζήτηση LNG ήταν 92 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι (mt) το τρίτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με τoν οίκο Poten & Partners Group, σε σύγκριση με τα 85 εκατ. mt το τρίτο τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας αύξηση περίπου 8 %, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης στην Ασία και τη Νότια Αμερική. Επίσης η παγκόσμια προσφορά LNG ήταν περίπου 92 mt το τρίτο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 8 mt (ή 11%) σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τον Poten. Όσον αφορά το μέλλον, υποδομές παραγωγής επιπλέον 125 mt LNG είναι υπό κατασκευή και προγραμματίζεται να τεθούν σε λειτουργία μεταξύ 2021 και 2026.
Αναφορικά με τους ναύλους στην spot αγορά για τις εταιρείες με πλοία μεταφοράς LNG τύπου TFDE, όπως αναφέρθηκε από την Clarkson Research Services Limited ήταν κατά μέσο όρο στα 58.000 δολ ημερησίως το τρίτο τρίμηνο του 2021, μια αύξηση 38% έναντι του μέσου όρου των 42.000 δολ ανά ημέρα το τρίτο τρίμηνο του 2020. Για τα πλοία πρόωσης με ατμοστρόβιλο (Steam) ήταν κατά μέσο όρο στα 41.000 δολ ημερησίως το τρίτο τρίμηνο του 2021, 46% υψηλότεροι από τον μέσο όρο των 28.000 $δολ ημερησίως το τρίτο τρίμηνο του 2020. Οι ναύλοι στην spot αγορά επωφελήθηκαν από την αύξηση της ζήτησης LNG από την Ασία σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς LNG στις ΗΠΑ με αποτέλεσμα άνοδο τον τονομιλίων ενώ θετικά επέδρασσε και το γεγονός ότι καταγράφηκαν μεγαλύτεροι από το μέσο όρο χρόνοι αναμονής στη Διώρυγα του Παναμά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 22 Οκτωβρίου 2021, ο Clarksons εκτίμησε τους ναύλους spot για τα LNG Carriers τύπου TFDE και Steam σε 160.000 δολ την ημέρα και 112.500 δολ ανά ημέρα, αντίστοιχα. Όσον αφορά του μελλοντικούς ναύλους η εκτίμηση είναι ότι μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2022 οι ναύλοι θα κινηθούν ανοδικά πάνω από το μέσο όρο της τελευταίας περιόδου.
Όσον αφορά το βιβλίο παραγγελιών σύμφωνα με τον οίκο Poten στις 26 Οκτωβρίου 2021 ανέρχονταν συνολικά σε 130 LNG Carriers (μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 100.000 κυβικών μέτρων), που αντιπροσωπεύουν το 20% του εν ενεργεία στόλου. Από αυτά, 112 πλοία (ή το 86%) είναι ήδη συνδεδεμένα με πολυετείς ναυλώσεις. Επίσης το 2021 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 53 νεότευκτα έναντι 34 το 2021.
Η GasLog Partners κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 80,5 εκατ. δολ αυξημένα κατά 11% σε σύγκριση με τα 72,8 εκατ. δολ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και κέρδη 26,5 εκατ. δολ αυξημένα κατά 123% σε σύγκριση με τα 11,8 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν.
Σύμφωνα με τον Paolo Enoizi, Διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας η GasLog Partners το τρίτο τρίμηνο του 2021 αποπλήρωσε 36,1 εκατομμύρια δολάρια χρέους, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό του χρέους που αποσύρθηκε τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 σε 90,9 εκατομμύρια δολάρια. Οι προτεραιότητές για το 2022 παραμένουν εστιασμένες στη μείωση της μόχλευσης και στη βελτίωση της ρευστότητας.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια