Όταν κάποιο άτομο αναζητεί μια θέση εργασίας υπάρχουν ορισμένοι «χρυσοί κανόνες» που πρέπει να ακολουθεί προκειμένου να αυξήσει τις πιθανότητες επιτυχίας του στόχου του: Να ελέγξει το βιογραφικό του για τυχόν λάθη, να απευθυνθεί στην κατάλληλη εταιρεία για σύσταση και βέβαια να είναι συνεπής στα ραντεβού των συνεντεύξεών του.
Ορισμένα λάθη, ωστόσο, είναι λιγότερο προφανή και είναι πιο δύσκολο να αποφευχθούν – αλλά τέτοιες παραλείψεις μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ της πρόσληψης ή της απόρριψης σε μια προσφερόμενη θέση εργασίας.
Η Lauren Gardner, επικεφαλής της της ομάδας αναζήτησης ταλέντων στη Microsoft, κατανοεί πολύ καλά αυτά τα λάθη. Έχει αξιολογήσει χιλιάδες υποψηφίους για εργασία στα 31 χρόνια που εργάζεται για τον τεχνολογικό γίγαντα και δηλώνει στο «CNBC Make It» ότι όσοι αναζητούν εργασία τείνουν να κάνουν ένα σημαντικό λάθος κατά την αναζήτησή τους.
Το χειρότερο λάθος
Σύμφωνα με την Gardner, το χειρότερο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας υποψήφιος είναι να καταφύγει σε μια τακτική μαζικής αποστολής αιτήσεων. «Θα στείλουν χίλια βιογραφικά και ελπίζουν ότι ένα από αυτά θα έχει επιτυχία», εξηγεί. «Δεν θα συνιστούσα να στείλετε μόνο μία ή δύο αιτήσεις, αλλά όταν στέλνετε πάρα πολλές, οι άνθρωποι θα αρχίσουν να αναρωτιούνται σε σχέση με τι είστε πραγματικά παθιασμένοι».
Αντίθετα, η Gardner συνιστά να στοχεύσετε την αναζήτηση εργασίας σας, ξεκινώντας με μια λίστα 10-15 εταιρειών που σας ενδιαφέρουν και επεκτείνοντας την αναζήτησή σας εάν δεν δείτε αποτελέσματα.
Είναι επίσης σημαντικό να είστε συνοπτικός και να κάνετε το βιογραφικό σας να ταιριάζει σε μία σελίδα. «Οι άνθρωποι συχνά παρέχουν γελοία μεγάλα βιογραφικά, αλλά κανείς δεν έχει χρόνο να εξετάσει όλες αυτές τις πληροφορίες», εξηγεί η Gardner.
Το βιογραφικό σας θυμίζει μια γνωριμία μπροστά σε ένα ασανσέρ: Αν είχατε την προσοχή κάποιου για 30 δευτερόλεπτα, τι θα θέλατε να μάθει για εσάς;
«Έχω δει μερικά φανταστικά βιογραφικά όπου οι άνθρωποι όχι μόνο αποτυπώνουν τις δεξιότητες και τις εμπειρίες τους, αλλά περιλαμβάνουν μια σύντομη ενότητα “ενδιαφέροντα” που τονίζει τα χόμπι και τα πάθη τους και τα καλύπτουν όλα σε λιγότερο από ένα λεπτό [χρόνου ανάγνωσης]», σημειώνει η Gardner. «Αυτός είναι περίπου ο χρόνος που οι άνθρωποι θα διαθέσουν για λάβουν μια εικόνα σας – θέλετε να φωνάξετε τα πράγματα που είναι πιο μοναδικά για εσάς, γρήγορα.»
Η Gardner συνιστά μια παρόμοια στοχευμένη προσέγγιση σε άλλες πτυχές της αναζήτησης εργασίας. «Δεν χρειάζεται να γράψεις εκατό συνοδευτικές επιστολές – θα τρελάνεις τον εαυτό σου», λέει.
Έχετε μια βασική δομή συνοδευτικής επιστολής για τις αιτήσεις εργασίας και προσαρμόστε τις λεπτομέρειες σε κάθε εταιρεία ή θέση εργασίας για την οποίο κάνετε την εκάστοτε αίτηση. «Γνωρίζουμε ότι είναι ανταγωνιστική η αγορά και οι άνθρωποι υποβάλλουν αιτήσεις σε πολλές διαφορετικές εταιρείες», λέει η Gardner. «Αλλά γιατί κάνετε αίτηση στη δική μας και τι είναι πιο ενδιαφέρον για εσάς όταν εργάζεστε εδώ;».
Σε αυτό το ερώτημα οφείλει να απαντά κάθε φορά ο εκάστοτε υποψήφιος/α προκειμένου να αυξήσει τις πιθανότητες πρόσληψης….
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης