Το Ντουμπάι είναι ένα από τα 7 εμιράτα που αποτελούν τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το Ντουμπάι αποτελεί την εξαίρεση στην περιοχή γιατί δεν διαθέτει πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ετσι, έπρεπε να βρεθεί άλλος τρόπος ανάπτυξης. Και βρέθηκε. Από την ανεξαρτησία το 1971 μέχρι σήμερα οι δυο εμίρηδες, ο πατέρας του σημερινού και ο σημερινός, Αλ Μακτούμ σκέφτηκαν και κατόρθωσαν να μετατρέψουν την έρημο σε ένα σύγχρονο θαύμα.
Εκαναν το Ντουμπάι μια σύγχρονη ως φουτουριστική πόλη με τεράστιους πρωτότυπους ουρανοξύστες από διάσημους αρχιτέκτονες (όπως της Λιβανοαμερικάνας Χαντίντ), με πολλά malls, δρόμους κυκλοφορίας με 6 λωρίδες, ένα υπερσύγχρονο υπέργειο και υπόγειο μετρό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο της περιοχής, υπερσύγχρονη μαρίνα, τεχνητά νησιά, τουρισμό κανονικό και υγειονομικό. Ενας δρόμος παράλληλα με την παραλία είναι γεμάτος μικρά νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα για κάθε είδους θεραπεία, από οδοντιατρική μέχρι καλλωπιστική – αισθητική.
Ενα από τα malls, από τα μεγαλύτερα του κόσμου με επιφάνεια πάνω από 4.000 τ.μ., εκτός από κάθε γνωστή παγκόσμια μάρκα (και με διπλά καταστήματα της ίδιας μάρκας στο ίδιο mall) διαθέτει εσωτερικά ενυδρείο με μικρούς καρχαρίες, σαλάχια και τροπικά ψάρια (όπου οι τολμηροί μπορούν να κάνουν κατάδυση) και παγοδρόμιο, καθώς και πολλά εστιατόρια και καφέ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του mall, δέχεται 100 εκατομμύρια επισκέπτες το έτος!
Το αεροδρόμιο, εντυπωσιακό και υπερσύγχρονο, από τα μεγαλύτερα του κόσμου, έχει γίνει κόμβος μεταξύ Ευρώπης – Αφρικής και Ασίας.
Στο Ντουμπάι υπάρχει το υψηλότερο κτίριο του κόσμου, το Burj Khalifa, με ύψος 828 μέτρα, ένα μυτερό κτίριο που λογχίζει τον ουρανό, το γνωστό ξενοδοχείο σε σχήμα πανιού, το φουτουριστικό μουσείο του μέλλοντος, ένα κανάλι που διασχίζει το κέντρο της πόλης. Υπάρχουν τα τεχνητά νησιά, με το πιο γνωστό αυτό που έχει σχήμα φοίνικα, αλλά και δεκάδες άλλα που ακόμα δεν έχουν αξιοποιηθεί. Αυτά είναι προς πώληση και θα έχουν ονομασίες χωρών, όπως ίσως και «Ελλάδα». Συναντά κανείς όλες τις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων εις διπλούν συνήθως και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, το «Ατλαντίς».
Το Ντουμπάι είναι μια σύγχρονη πόλη, ουσιαστικά χωρίς ιδιαίτερη ιστορία και χωρίς αρχιτεκτονικό παρελθόν. Στην μια όχθη του κεντρικού καναλιού έχει χτιστεί μια παραδοσιακή αραβική συνοικία (σύγχρονη όμως), όπου υπάρχουν δεκάδες μαγαζιά και εστιατόρια.
Αλλο αξιοθέατο είναι το σόου του χρυσού, όπου υπάρχουν δεκάδες κοσμηματοπωλεία για χρυσό, ασήμι και πολύτιμες πέτρες και είναι ιδιαίτερα προσφιλή στις πλούσιες Ινδές.
Αλλωστε η Ινδία συνδέεται με πολλές πτήσεις για κάθε μεγάλη πόλη, Βομβάη, Δελχί, Μαντουράι κ.λπ.
Στα μαγαζιά, στα ταξί, στα εστιατόρια κ.λπ. οι εργαζόμενοι είναι ξένοι, από το Πακιστάν, Μπανγκλαντές, αφρικανικές χώρες, Κίνα κ.α. Οι Αραβες εργάζονται μόνο σε επιχειρήσεις και στη διοίκηση. Η αναλογία ξένων προς ντόπιους είναι περίπου έξι προς έναν! Μάλλον η υψηλότερη αναλογία παγκόσμια.
Η πόλη είναι πεντακάθαρη και δεν υπάρχει ίχνος ζητιάνου. Το ίδιο και οι παραλίες, η θάλασσα δεν συγκρίνεται καθόλου με τις ελληνικές. Είναι ζεστές και δεν έχουν την καθαριότητα και τη γραφικότητα των ελληνικών και περιορίζονται από σημαδούρες σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων γιατί πιο έξω καραδοκούν καρχαρίες που αφθονούν στα νερά του Περσικού Κόλπου. Από τους ξένους τουρίστες ελάχιστοι κολυμπούν στη θάλασσα.
Η ελληνική παρουσία, αν και όχι έντονη, υπάρχει. Στην κύρια παραλία υπάρχει εστιατόριο «El Greco», η εταιρεία μεταφορών DANZAS διαθέτει μεγάλες εγκαταστάσεις logistics και έχουν δραστηριότητα και μερικές ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις. Την παράσταση όμως από ελληνικής πλευράς «κλέβει» το beach bar «Namos», που ξεκίνησε από τη Μύκονο. Είναι το πιο in μέρος για τη νεολαία αλλά και για επιχειρηματικές συναντήσεις στο εστιατόριο, με τιμές αστρονομικές! Οι ξαπλώστρες της πρώτης σειράς κοστίζουν €700 και μια μερίδα στέικ ή ψάρι (που εισάγονται από Ελλάδα τα ψάρια και από ιδιαίτερους προορισμούς τα κρέατα, όπως Αργεντινή) επίσης €500! Λέγεται ότι ο καθημερινός κύκλος εργασιών φθάνει το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Στο Ντουμπάι δεν υπάρχουν ενδυματολογικοί περιορισμοί για τους ξένους, όπου κυκλοφορούν οι γυναίκες με σορτς και μπικίνι παράλληλα με τις μαυροφορεμένες και με μαντίλες και μερικές με κάλυψη και του στόματος πιστές μουσουλμάνες.
Το Ντουμπάι είναι ένα θαύμα της ερήμου ακριβώς γιατί κάποιοι διορατικοί άνθρωποι πήραν μια άγονη έρημο χωρίς πετρέλαιο και τη μετέτρεψαν σε ένα κοσμοπολίτικο μέρος, όπου το κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι περίπου €46.000, συγκρίσιμο με την πιο πλούσια ευρωπαϊκή χώρα, το Λουξεμβούργο.
Ο κ. Νίκος Κυριαζής είναι ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, συγγραφέας.
Latest News
Οχήματα: Όσα πρέπει να ξέρετε για την άρση ψηφιακής ακινησίας
Ποια είναι η διαδικασία για την άρση ακινησίας για ΙΧ οχήματα
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης (ΣΤ’ Μέρος)
Τύποι παραστατικών ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών
Οι διεθνείς οργανισμοί απέναντι στο «America First 2.0»
Οι νέες συνθήκες και το δόγμα America First
Αθλητές της παραγωγής Redux
Τι αφορά το αντικίνητρο της υψηλής φορολογίας της ειδικευμένης μισθωτής εργασίας
Η αναγκαιότητα της Ελεγκτικής του Δημοσίου και τα σύγχρονα εργαλεία ορθολογικής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος
Η Ελεγκτική του Δημοσίου αποτελεί «θεμέλιο λίθο» στο πλαίσιο της σύγχρονης δημοσιονομικής διαχείρισης,
Τα ελληνικά ομόλογα... αλλάζουν πίστα - Η αναβάθμιση της Scope και η απόδοση του 10ετούς
Πώς φθάσαμε στην αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου από τη Scope Ratings - Τα ελληνικά ομόλογα αλλάζουν επίπεδο
Πότε θα καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων - Πόσα χρήματα θα πάρετε [παραδείγματα]
Το δώρο Χριστουγέννων πρέπει να καταβληθεί μέχρι 21 Δεκεμβρίου 2024 και η μη καταβολή του διώκεται ποινικά
Η προφητεία των 100 χιλιάδων δολαρίων στο Bitcoin ανοίγει την όρεξη για το Ethereum
Το επενδυτικό κλίμα παραμένει καλό σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτρέπει ανάληψη πιο ριψοκίνδυνων θέσεων, όπως σε διάφορα κρυπτονομίσματα.
Ψηφιακή πλατφόρμα για τα οχήματα myCAR – Άρση ακινησίας
Προϋποθέσεις – Τέλη Κυκλοφορίας και Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο
Κατώτατος μισθός, συλλογικές συμβάσεις και συντάξεις
Mε διαφορετικούς όρους κρατικής παρέμβασης παρατείνεται η μνημονιακή κατάργηση (Φεβρουάριος 2012) της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) που καθόριζε στην Ελλάδα επί δεκαετίες τον κατώτατο μισθό