Λύση στο πρόβλημα της έλλειψης επάρκειας σε μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα αναζητά εναγωνίως η Tesla, καθώς υπολείπεται του στόχου του CEO της Ιλον Μασκ να κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της τις δικές της μπαταρίες επόμενης γενιάς.
Αυτό η εικόνα προκαλεί σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο να διατηρήσει την αυξημένη παραγωγής αυτοκινήτων το επόμενο έτος και μετά.
Η Tesla ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα βασιστεί σε προμηθευτές για να καλύψει τη ζήτηση μπαταριών φέτος, καθώς διαπιστώνεται σοβαρή καθυστέρηση στην παραγωγή των δικών της μπαταριών.
Διαβάστε επίσης: Ford: Με φθηνότερες κινεζικές μπαταρίες επιχειρεί να «πιάσει» την Tesla
Η εταιρεία του Ιλον Μασκ λειτουργεί με έναν δικό της ξεχωριστό τρόπο επιχειρηματικά στον κλάδο της – είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει η ίδια μπαταρίες χωρίς να συνεργάζεται με προμηθευτές, αν και όπως και άλλες εταιρείες, σε κάποιες περιπτώσεις αγοράζει μπαταρίες από εταιρείες, κυρίως με έδρα την Ασία.
Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Η μάχη της… μπαταρίας
Οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό εξάρτημα στα ηλεκτρικά οχήματα και η μείωση του κόστους τους είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εάν η Tesla επιτύχει σε αυτόν τον τομέα, θα εξασφαλίσει μια σταθερότερη προμήθεια φθηνών, υψηλότερης εμβέλειας μπαταριών, κάτι που θα αποτελέσει θεμέλιο για τους δικούς της στόχους παραγωγής 20 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. Χρειάζεται όμως τέτοιες νέες μπαταρίες το επόμενο έτος για να αποφύγει τα προβλήματα επάρκειας σε προμήθειες, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία εντείνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford Motor για παράδειγμα, ανακοίνωσε μια σημαντική νέα συμφωνία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL την Πέμπτη.
Για την Tesla, «ο χρόνος τελειώνει και αυτή η προθεσμία εως το τέλος του έτους πλησιάζει σύντομα, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα πρέπει να εργαστεί με πιο γοργούς ρυθμούς για να επιλύσει τα υπόλοιπα ζητήματα και να καλύψει τον όγκο που χρειάζεται», δήλωσε στο Reuters ο Κάσπαρ Ρόουλς, αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence (BMI).
Αγωνία για τις «4680»
Οι νέες μπαταρίες ονομάζονται 4680s, δηλώνοντας τη διάμετρο (46mm) και το ύψος τους (80mm). Είναι πολύ μεγαλύτερες και αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια από τις σημερινές μπαταρίες 2170, μειώνοντας το κόστος. Η Tesla πρωτοπορεί επίσης σε μια οικονομικά αποδοτική διαδικασία κατασκευής νέας μπαταρίας που ονομάζεται ξηρό ηλεκτρόδιο μπαταρίας.
«Η εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι στα δεκάδες μικρά ζητήματα που εμποδίζουν την εισαγωγή στη γραμμή παραγωγής της 4680», δήλωσε ο Μασκ σε τηλεδιάσκεψη την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.
«Όταν κάτι είναι επαναστατικό, υπάρχουν πολλά άγνωστα που πρέπει να επιλυθούν», είπε, αναφερόμενος στη διαδικασία ξηρού ηλεκτροδίου μπαταρίας. «Έτσι, είμαστε σίγουροι ότι θα επιλύσουμε αυτά τα άγνωστα, αλλά είναι, είναι πολύ, πολύ δύσκολο», είπε, προσθέτοντας ότι σημειώνει ταχεία πρόοδο.
Latest News
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»
BP και JERA δημιουργούν κοινή εταιρεία στα αιολικά με δυναμικότητα 13 GW
Η παραγωγική ικανότητα της νέας εταιρείας, που δημιουργούν η βρετανική BP με την ιαπωνική JERA, θα φτάνει τα 13 GW