Η αλήθεια είναι ότι ο Κώστας Μητρόπουλος έχει συνηθίσει εδώ και δεκαετίες να γράφει με τον δικό του τρόπο – με λιτά σκίτσα και πολύ χιούμορ – στις σελίδες των «ΝΕΩΝ» και όχι οι σελίδες των «ΝΕΩΝ» να γράφουν για τον ίδιο. Γι’ αυτό και ξαφνιάστηκε όταν με άκουσε στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής να του ζητώ πληροφορίες για το Σπίτι του Σκίτσου, τον εκθεσιακό χώρο στον Φαλατάδο της Τήνου, μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα, στο οποίο εδώ και 13 χρόνια συνεκθέτει επιλεγμένες γελοιογραφίες του μαζί με τον επίσης σκιτσογράφο αδελφό του, Βασίλη, γνωστό διεθνώς ως BAS.
Ολα ξεκίνησαν ένα καλοκαίρι στον γραφικό Φαλατάδο όταν ο γλύπτης Πραξιτέλης Τζανουλίνος έριξε την ιδέα στα δύο διάσημα αδέλφια που είχαν περάσει τα παιδικά τους καλοκαίρια στο χωριό, τόπο καταγωγής της μητέρας τους, να διοργανώσουν μια έκθεση με γελοιογραφίες τους στο παλαιό κοινοτικό κατάστημα του χωριού, οίκημα παραδοσιακής τηνιακής αρχιτεκτονικής, που είχε εγκαταλειφθεί στο μεταξύ ελέω του σχεδίου «Καποδίστριας».
Η έκθεση, πράγματι, στήθηκε με τη συγκατάνευση του Δήμου και γνώρισε μεγάλη επιτυχία, οπότε οι άνθρωποι του χωριού που είχαν διαπιστώσει πως η κίνηση στον τόπο τους είχε αυξηθεί από τους επισκέπτες που ήθελαν να δουν συγκεντρωμένη τη δουλειά των δύο δημιουργών, αναρωτήθηκαν «γιατί να την κλείσετε;». Και κάπως έτσι γεννήθηκε το Σπίτι του Σκίτσου, με μια μόνιμη έκθεση, χωρίς εισιτήριο εισόδου και ανοιχτό από το πρωί ως το βράδυ, χωρίς φύλακα, καθώς τα κλειδιά κρατάει η κυρία Μαρίνα που έχει τη γειτονική ταβέρνα.
Η επιλογή των σκίτσων
Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 100 σκίτσα των δύο αδελφών έχουν καταλάβει τους τοίχους του περίπου 100 τ.μ. εκθεσιακού χώρου. Σκίτσα με σχόλια του Κώστα Μητρόπουλου που κατά κύριο λόγο έχουν δημοσιευτεί στα «ΝΕΑ» και στο «Βήμα» και χωρίς λόγια του BAS δημοσιευμένα επί μακρόν σε διεθνή έντυπα όπως η «Frankfurter Allgemeine Zeitung», το «TIM», η «Washington Post», τα οποία καταπιάνονται κατά βάση με διαχρονικά – από τις σχέσεις των δύο φύλων έως το φαινόμενο της υπερβολικής ανοικοδόμησης των πόλεων – και πολιτικά θέματα, χωρίς να λείπουν κι εκείνα που σχολιάζουν τα τρέχοντα γεγονότα, όπως επί παραδείγματι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
«Τα σκίτσα που αφορούν την επικαιρότητα ξεπερνιούνται πάρα πολύ γρήγορα. Υπάρχουν επισκέπτες που βλέπουν τον Σαμαρά ή τον Σημίτη σε μια γελοιογραφία και τους κοιτάζουν έκπληκτοι. Σχεδόν δεν τους αναγνωρίζουν. Για τον λόγο αυτόν έχουμε επιλέξει με προσοχή ένα-ένα με τον Βασίλη κατά 80% σκίτσα με θέματα γελαστικά και διαχρονικά. Θα έλεγα ότι είναι ο αφρός ανάμεσα σε χιλιάδες που έχουμε φτιάξει».
Γιατί 100; «Α έτσι μου αρέσει να λέω. Μπορεί να είναι και λίγο περισσότερα ή λίγο λιγότερα. Ξέρετε, κάθε χρόνο έχουμε και ορισμένες απώλειες. Σε κάποιους επισκέπτες μπορεί να αρέσει πολύ ένα σκίτσο, το ξεκρεμάνε, το βάζουν μέσα στην τσάντα τους ή κάτω από την μπλούζα τους και το «εξαφανίζουν», αλλά δεν πειράζει. Το αντικαθιστούμε. Για να μπαίνουν στον πειρασμό να το πάρουν μάλλον το ήθελαν πολύ» λέει ο Κώστας Μητρόπουλος με το χιούμορ που τον διακρίνει.
Η έκπληξη των ξένων
Οσοι φτάνουν ως το Σπίτι του Σκίτσου κάθε χρόνο – και είναι πολλοί όπως λέει ο κ. Μητρόπουλος που το επισκέπτεται τακτικά – περνάνε καλά. «Οι Ελληνες μας ξέρουν ως ονόματα και πάνω-κάτω είναι προετοιμασμένοι για το τι θα δουν. Οι ξένοι είναι αθώοι. Πολλές φορές αποφασίζει να μπει μέσα ένα ή δύο άτομα από μια παρέα, παρακινημένα από μια μεγάλη φιγούρα που υπάρχει στην είσοδο και μετά από λίγο βγαίνουν και φωνάζουν και τους υπόλοιπους».
Το Σπίτι του Σκίτσου αποτελεί ένα από τα δέκα μουσεία γελοιογραφίας που λειτουργούν σε ολόκληρο τον κόσμο εκ των οποίων δύο στην άλλη ακτή του Ατλαντικού και τα υπόλοιπα στην Ευρώπη, ενώ οι δύο δημιουργοί του το χαρακτηρίζουν ως το «πιο αστείο και το πιο μικρό μουσείο της Ελλάδας, πιθανότατα και της Ευρώπης».
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
Ασθενείς δύο ταχυτήτων - Τι συμβαίνει με την αξιολόγηση καινοτόμων φαρμάκωνσ την Ελλάδα
Νομικά κενά και υποστελέχωση διαπιστώνουν ΠΟΥ και Ε.Ε. ως εμπόδια στην αξιολόγηση νέων τεχνολογιών υγείας στην Ελλάδα
Πόσα έχασε ο Μάικλ Τζόρνταν πουλώντας την τεράστια έπαυλή του στο Σικάγο
Ακόμη και για είδωλα όπως ο Μάικλ Τζόρνταν δεν είναι κάθε τελευταία βολή πετυχημένη
Ποια είναι η κολομβιανή Τέιλορ Σουίφτ
Φέτος, το άλμπουμ Mañana Será Bonito της KarolG ήταν το τέταρτο σε μεταδόσεις παγκοσμίως στο Spotify
Ανησυχούν για τη συνταξιοδότηση οι Έλληνες - Μόνο το 18% δηλώνει έτοιμο
Τι αναφέρει η έρευνα της NN Hellas για τη μακροζωία - Πώς την αντιμετωπίζουν
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Τζον Πόλσον: «Ελλάδα, οικονομία και τράπεζες έχουν πολύ ευνοϊκό μέλλον»
Ο αμερικανός επενδυτής Τζον Πόλσον μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής εξηγεί που εδράζει την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας