Σε μια προσπάθεια να περιορίσει το εκτεταμένο greenwashing στη διαφήμιση προϊόντων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών ισχυρισμών για το κλίμα από εταιρείες

Σύμφωνα με προσχέδιο των συγκεκριμένων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που αποκαλύπτει το Bloomberg, οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί που γίνονται από εταιρείες σχετικά με τα προϊόντα τους υποστηρίζονται από επιστημονικά στοιχεία.

Greenwashing: Πώς οι εταιρείες PR «ξεπλένουν» τις Big Oil

Επίσης, όσες εταιρείες θέλουν να διαφημίσουν τις θετικές πτυχές των προσφορών τους σε ό,τι αφορά το κλίμα πρέπει επίσης να τονίσουν τις επιζήμιες επιπτώσεις.

Παραπλανητικές διαφημίσεις

Στο σχέδιο των προτάσεων αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι σε έρευνα του 2020 διαπιστώθηκε ότι περισσότεροι από τους μισούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς προϊόντων που μελετήθηκαν περιείχαν «ασαφείς, παραπλανητικές ή αβάσιμες πληροφορίες».

«Αυτή η πρωτοβουλία θα συμβάλει στην καταπολέμηση του πράσινου ξεπλύματος», ανέφερε το προσχέδιο εγγράφου, το οποίο εξακολουθεί να υπόκειται σε αλλαγές. «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους οικολογικούς ισχυρισμούς είναι αρκετά χαμηλή».

Το σχέδιο, το οποίο αναμένεται τους επόμενους μήνες, θα είναι μεταξύ μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζει η Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι η αναπτυσσόμενη βιομηχανία για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα δεν βασίζεται σε αμφίβολα δεδομένα για το κλίμα. Οι κανόνες προορίζονται να λειτουργούν παράλληλα με τα υπάρχοντα περιβαλλοντικά σήματα, όπως το οικολογικό σήμα της ίδιας της ΕΕ.

Τέλος σύμφωνα πάντα με το προσχέδιο, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις σε εκείνες τις εταιρείες που δεν υποστηρίζουν τις απαιτήσεις τους.

Τι είναι το greenwashing

Ο όρος greenwashing αναφέρεται στην τεχνική εξαπάτησης του καταναλωτή μέσω παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με το πώς τα προϊόντα μιας εταιρείας είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον, υγιεινά ή βιώσιμα, έχοντας ως απώτερο στόχο τη θετική προβολή της εταιρείας, καταλήγοντας εννοείται στην αύξηση των πωλήσεών της. Ο όρος υιοθετήθηκε πρώτη φορά τη δεκαετία του ’60, όταν ένα ξενοδοχείο τοποθέτησε ανακοινώσεις στους χώρους του ζητώντας από τους πελάτες να χρησιμοποιούν τις πετσέτες τους για πάνω από μία μέρα, ώστε να σωθεί ο πλανήτης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Green |

Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη

Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη