Νεκροί

Η χθεσινή ημέρα ήταν ακόμη πιο τραγική από τις προηγούμενες. Τρεις νεκροί άνθρωποι προστίθενται στην τεράστια περιβαλλοντική – και όχι μόνο – καταστροφή. Οι δύστυχοι πιλότοι του πυροσβεστικού αεροπλάνου και ο άτυχος κτηνοτρόφος στην περιοχή της Καρύστου που – προφανώς – προσπάθησε να σώσει τα ζώα του. Και βρέθηκε απανθρακωμένος! Και η σημερινή και αυριανή ημέρα – κλιματολογικά – είναι επίσης ιδιαίτερα δύσκολες. Υπομονή!

Αποθέωση

Πάντως ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, – όπως και στη Βουλή – στη δεύτερη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου έσπευσε να … αποθεωθεί και πάλι! Φταίει η κλιματική αλλαγή, φταίει η μορφολογία του εδάφους, φταίνε οι ισχυροί άνεμοι – ο «στρατηγός άνεμος» που έλεγε κι ο αλησμόνητος κ. Βύρων Πολύδωρας.

Σχόλιο;

Η αναφορά του πρωθυπουργού στην εισαγωγική τοποθέτηση του είναι «όλα τα λεφτά»: «μπορεί τώρα να διαθέτουμε περισσότερα μέσα, περισσότερο έμψυχο δυναμικό, καλύτερη προετοιμασία, όμως ξέρουμε ότι η μάχη αυτή θα είναι πάντα δύσκολη». Χωρίς σχόλιο….

Ποιος φταίει

Σίγουρα δεν φταίει το γεγονός ότι λείπουν μερικές χιλιάδες πυροσβέστες, ότι τα σχέδια πρόληψης είναι για … κορνιζάρισμα, ότι τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης κάνουν για εκθέματα … μουσείου και πολλά άλλα που μπορούν να αναφέρουν όσοι μάχονται με τις πυρκαγιές. Φαίνεται πως «έχει χαθεί η μπάλα».

Τουρισμός

Πάντως στη Ρόδο – και στη Κέρκυρα; – η οικονομική καταστροφή είναι ανυπολόγιστη. Πρόκειται για κλασικό τουριστικό προορισμό. Και για 9 ημέρες το νησί καίγεται. Τα ξένα ειδησεογραφικά μέσα τις πυρκαγιές στη Ρόδο, την έχουν «ψηλά». Δύσκολες μέρες….

————————————————————————————

Αψιμαχίες

Στο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έχουμε και τις πρώτες δημόσιες αψιμαχίες. Σύνηθες φαινόμενο! Επίσης όπως εγκαίρως σας έχω ενημερώσει η αναδιάταξη του εσωκοματικού τοπίου στην Κουμουνδούρου έχει ήδη ξεκινήσει.

Μεταγραφές

Εμφανώς έγινε στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, όταν περισσότερα από 10 μέλη της πάλαι ποτέ «Κίνησης Μελών» του κ. Νίκου Παππά «μετεγράφησαν» στη ΡΕΝΕ. Η οποία φαίνεται πως γίνεται ένας από τους δύο πόλους συσπείρωσης δυσαρεστημένων από το πάλαι ποτέ «νούμερο 2» του κόμματος. Θα φανεί ο νέος συσχετισμός στη σύγκληση του Διαρκούς Συνεδρίου του κόμματος. Η κινητικότητα είναι εντυπωσιακή.

Ο κ. Σ. Φάμελλος

Ο κ. Σωκράτης Φάμελλος συνεχίζει να ανθίσταται στις πιέσεις για την κάθοδο του ως υποψηφίου στις εσωκομματικές εκλογές. Απολαμβάνει τη θέση του προέδρου της κοινοβουλευτικής ομάδας και μετρά τις πιθανότητες εκλογής του – στην περίπτωση που δεχθεί. Συνεχίζω να στοιχηματίζω στην άρνηση. Δεν ξέρω αν τα … φεγγάρια του Αυγούστου επιδράσουν θετικά!

Συνέπειες

Εν τω μεταξύ η εκλογική ήττα έχει πολλές συνέπειες μη ορατές … «δια γυμνού οφθαλμού»! Αρκετοί υπάλληλοι εκ των μετακλητών πλησίον των βουλευτών αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας. Και σε δύσκολη θέση είναι μάλλον και αρκετοί από τους μη εκλεγέντες βουλευτές.

Οι πρώην

Η Κουμουνδούρου πάντως ζήτησε από τους εκλεγέντες να «δώσουν» στο κόμμα τους 2 από τους 4 μετακλητούς υπαλλήλους – που σύμφωνα με τη νομοθεσία έχουν το δικαίωμα να προσλαμβάνουν. Ισως θα εκπλαγείτε αν μάθετε ότι στις θέσεις αυτές – που δόθηκαν στο κόμμα – έχουν τοποθετηθεί αποτυχόντες βουλευτές.

Μετακλητοί

Δηλαδή μη εκλεγέντες τοποθετήθηκαν ως μετακλητοί για να έχουν ένα μισθό! Και επί της ουσίας λειτουργούν ως κομματικοί υπάλληλοι, μέρος του κομματικού μηχανισμού! Μιλάμε για δράματα. Κι είναι ακόμη στην αρχή….

——————————————————————————————–

ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ

Η προεκλογική εξαγγελία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη  για την επιστροφή του συνόλου των μετοχών που κατέχει το Υπερταμείο στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ περνά και στην τελική ευθεία για την υλοποίηση της.

Όπως έκανε χθες γνωστό ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης στη βουλή πάει η τροπολογία που προβλέπει την επιστροφή των δύο εταιρειών στην αγκαλιά… του κράτους. Επιασαν τόπο οι προεκλογικές αντιδράσεις!

 Ο έλεγχος

Ποιος όμως από το δημόσιο, αφού δεν θα είναι το Υπερταμείο που θα έχει τον έλεγχο;

Όπως μαθαίνω στο Μέγαρο Μαξίμου υπήρχε προβληματισμός για το αν τα δικαιώματα μετόχου θα ασκούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ή από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Αδιαμφισβήτητη είναι η εμπλοκή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη, αφού είναι ο επισπεύδων και αρμόδιος υπουργός για τις μετοχές των εταιρειών του ελληνικού δημοσίου.

Ο κ. Θ. Σκυλακάκης

Ο κλήρος τελικά έπεσε στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη, αφήνοντας εκτός τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα.

Άλλωστε στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είχαν μεταφερθεί, πολύ πριν τις εκλογές, με το πολυθρύλητο νομοσχέδιο που προέβλεπε την ίδρυση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων οι αρμοδιότητες για το νερό και τη διαχείριση του.

—————————————————————————————

Ημέρες δόξας

Ημέρες δόξας από την προ Ολυμπιακών Αγώνων εποχή θυμίζουν οι μετοχές των βασικών κατασκευαστικών ομίλων.

Μέσα σε ένα χρόνο, η ΑΒΑΞ από 0,72 ευρώ πήγε στα 1,66 ευρώ, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ από 1,89 στα 3,23 ευρώ, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ από 1,70 ευρώ στα 2,54 ευρώ και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 9,42 ευρώ στα 14,30 ευρώ. Μάλιστα η τελευταία, καθώς είναι η μόνη που παρακολουθείται από αναλυτές, έχει λάβει νέα τιμή-στόχο από Πειραιώς Χρηματιστηριακή στα 20,70 ευρώ και από την AXIA στα 21,20 ευρώ, τιμές που ανεβάζουν την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση του 1,5 δις. ευρώ, σε επίπεδα άνω των 2-2,2 δισ. ευρώ, δηλαδή διπλάσια της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τετραπλάσια της ΙΝΤΡΑΚΑΤ και σχεδόν εννεαπλάσια της ΑΒΑΞ. Να σας θυμίσω δε, πως στην πρόσφατη έκθεσή της η Πειραιώς κλείνει την ανάλυσή της σημειώνοντας πως «με βάση τις νέες εκτιμήσεις, η μητρική εταιρεία θα λάβει περίπου 150 εκατ. σε μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου αυτό τον χρόνο τα οποία σε συνδυασμό με τα 600 εκατ. μετρητά στο ταμείο είναι παραπάνω από αρκετά να καλύψουν τις υψηλές επενδύσεις  των επόμενων περιόδων ύψους 400 εκατ. αλλά και τα μερίσματα στους μετόχους (περιλαμβάνοντας και επαναγορές) ύψους 45 εκατ. ευρώ. Την περίοδο 2024-29 η μητρική αναμένεται να λάβει συνολικά 1,5 δισ. ευρώ  από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου, επιτρέποντας την άνετη κάλυψη των υποχρεώσεων και προσφέροντας αρκετό χώρο για αύξηση μερισμάτων (εκτιμάται 20% τον χρόνο) και νέες επενδύσεις».

Ο μεγαλύτερος επενδυτής

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, με κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμους υπό διαχείριση (Εγνατία, Νέα και Κεντρική Οδός) και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, η νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και η ανάπτυξη του δικτύου υποδομών υπερυψηλών ταχυτήτων internet (ultra fast broadband).  Παράλληλα, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί το κομμάτι της παραχώρησης του ΒΟΑΚ καθώς και την Αττική Οδό, ενώ αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο κατέθεσε ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories