Νέα μελέτη έρχεται να καταρρίψει το στερεότυπο πως οι ελκυστικές γυναίκες είναι πιο ευνοημένες στην εργασία λόγω… ομορφιάς. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνδρες είναι αυτοί που αποκομίζουν περισσότερα οφέλη σε κοινωνικό και επαγγελματικό επίπεδο και είναι πιο πιθανό να ανελιχθούν πιο γρήγορα λόγω εμφάνισης.
Τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Social Science Quarterly» έρχονται σε αντίθεση με εκείνα παλαιότερης μελέτης που υποστήριξε ότι η ελκυστικότητα των κοριτσιών στην εφηβεία είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την μελλοντική τους επιτυχία.
Brain drain στην Ελλάδα, νέες θέσεις Πανεπιστημιακών και νέο μισθολόγιο
Τι αποκαλύπτουν τα ευρήματα
Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα για περισσότερα από 11.000 νεαρά άτομα από την εφηβεία μέχρι και κάποια χρόνια μετά την ενηλικίωση, συμπεριλαμβανομένων αξιολογήσεων για την εμφάνισή τους, τα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά τους επιτεύγματα και τα εισοδήματά τους.
Τα άτομα που βαθμολογήθηκαν ως πιο ελκυστικά στην ηλικία των 15 ετών είχαν περισσότερες πιθανότητες να ξεπεράσουν τους γονείς τους σε εισοδήματα και επιτυχία κλείνοντας τα 30. Αυτό το συμπέρασμα φαίνεται δε να ισχύει περισσότερο για τους άνδρες από ό,τι για τις γυναίκες.
Οι ερευνητές υποστήριξαν ότι γενικά οι άνθρωποι τείνουν να χαρακτηρίζουν τα ελκυστικά, κατά τα συμβατικά πρότυπα, άτομα ως πιο έξυπνα, έμπιστα και ταλαντούχα.
Η σωματική ελκυστικότητα στην ηλικία των 15 φάνηκε λοιπόν να κάνει τη διαφορά ακόμα και 20 χρόνια μετά.
Η εν λόγω έρευνα είχε ως στόχο να εξετάσει πώς η ελκυστικότητα ενός ατόμου από μικρή ηλικία επηρεάζει την ανοδική του πορεία κοινωνικά και επαγγελματικά.
Θεωρητικά όμως, όπως επεσήμαναν οι συγγραφείς, μπορεί να συμβεί και το αντίστροφο. Ένα δηλαδή επιτυχημένο σε μεγαλύτερη ηλικία άτομο να φαίνεται περισσότερο ελκυστικό από πριν είτε λόγω επιλογής ρούχων είτε επειδή πλέον γυμνάζεται κτλ.
Οι άνδρες μπορούν να «ποντάρουν» περισσότερο από τις γυναίκες στην ομορφιά
Σύμφωνα με τους ερευνητές, στους άνδρες παρατηρείται μεγαλύτερη σχέση μεταξύ επαγγελματικής ανέλιξης και ελκυστικής εμφάνισης.
Όσοι στα εφηβικά τους χρόνια αξιολογήθηκαν ως «πολύ ελκυστικοί» είχαν υψηλότερες πιθανότητες κοινωνικής αποδοχής και οικονομικής ασφάλειας μεγαλώνοντας από εκείνους που έλαβαν χαμηλότερη βαθμολογία.
Για τους άνδρες, κάθε βήμα στη «σκάλα της ελκυστικότητας» σήμαινε ένα παραπάνω βήμα στην «σκάλα της επαγγελματικής επιτυχίας».
Μεταξύ των γυναικών αντίθετα, δεν παρατηρήθηκε τέτοια αντιστοιχία. Με λίγα λόγια, δεν υπήρξαν σημαντικές διαφορές σε επαγγελματικό και εισοδηματικό επίπεδο ανάλογα με το βαθμό της ελκυστικότητάς τους.
Σημαντικοί περιορισμοί
Ένας σημαντικός περιορισμός της εν λόγω μελέτης, τον οποίο αναγνωρίζουν οι ερευνητές, είναι ο χρόνος της αρχικής αξιολόγησης της εμφάνισης των ατόμων.
Ένας άνθρωπος που χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τα κοινωνικά πρότυπα, ως μη ελκυστικός στην εφηβεία μπορεί αργότερα να αλλάξει σημαντικά εμφανισιακά.
Άλλο ένας περιοριστικός παράγοντας είναι τα κριτήρια ελκυστικότητας μιας και δεν υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά για το τι εκλαμβάνει ο καθένας ως όμορφο.
Οι συγγραφείς της μελέτης ωστόσο επισημαίνουν ότι τα δεδομένα που χρησιμοποίησαν για την αξιολόγηση της σχέσης μεταξύ επιτυχίας και εξωτερικής εμφάνισης προσπάθησαν να είναι όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά.
Πηγή: vita.gr
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης