«Το μετρήσιμο έργο των Κτιριακών Υποδομών αντανακλά την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και τη συνεισφορά στον κατασκευαστικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τον απολογισμό του έργου των «Κτιριακών Υποδομών Α.Ε.» για το 2023 και τον σχεδιασμό της περιόδου 2024 – 2027.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι το σύνολο των έργων που υλοποιούνται από τις Κτιριακές Υποδομές μαζί με αυτά που προγραμματίζονται για την περίοδο 2024 – 2027, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.
Σταϊκούρας: Η Ελλάδα επέστρεψε δυναμικά στο ευρωπαϊκό προσκήνιο
Όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, βρίσκονται σε εξέλιξη από τις Κτιριακές Υποδομές 55 έργα, με συνολικό προϋπολογισμό που προσεγγίζει τα 175 εκατ. ευρώ, σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, ενώ ο προϋπολογισμός της περιόδου 2024 – 2027 ξεπερνά τα 825 εκατ. ευρώ.
«Από το εύρος και το αντικείμενο των παρεμβάσεων, γίνεται αντιληπτό ότι το έργο που υλοποιείται από τις Κτιριακές Υποδομές, μεταμορφώνει το κτιριακό δυναμικό των δημόσιων υπηρεσιών σε όλη τη χώρα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επεσήμανε:
«Πρώτον, αυτό το οποίο αποτελεί το μεγάλο πλεονέκτημα, αλλά και προνόμιο της ΚΤ.ΥΠ., είναι ότι εκτελεί έργα που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη. Τομείς, που όπως ανέφερε και ο Υπουργός, είναι χαρακτηριστικοί. Είναι η παιδεία, η υγεία, και η δικαιοσύνη.
Δεύτερον, ότι το να διατηρηθεί το έργο της ΚΤ.ΥΠ. ως πρώτη προτεραιότητα μέσα στον επιχειρησιακό προγραμματισμό του Υπουργείου είναι μια προσωπική επιλογή του Χρήστου Σταϊκούρα. Και πραγματικά, νομίζω, ότι αποτελεί μία καμπή που μετατοπίζει το Υπουργείο Υποδομών πολύ πιο κοντά στον πολίτη, την καθημερινότητά και τις ανάγκες του, πέρα από τον ρόλο που οι περισσότεροι θεωρούν ως αυτονόητο, δηλαδή του φορέα που υλοποιεί πολύ μεγάλα έργα. Και είναι και το έργο της ΚΤ.ΥΠ. που αποδεικνύει έμπρακτα πως η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, τελικά, αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα λεφτά του φορολογούμενου αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.»
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε», Τιμολέων Κατσίπος, εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στους εργαζόμενους της εταιρείας και πρόσθεσε:
«Με σκληρή δουλειά, συνέπεια και προσήλωση αποκαταστήσαμε το κύρος της εταιρείας και αφοσιωθήκαμε απόλυτα στην υλοποίηση του οράματός της και την μεγιστοποίηση της κοινωνικής της προσφοράς.
Στα 4 και πλέον χρόνια που πέρασαν η «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» βρίσκονται διαρκώς στην πρώτη γραμμή της προσφοράς και της ευθύνης.
Δεσμευόμαστε πως θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ζήλο και το ίδιο αίσθημα ευθύνης την προσπάθειά μας για τη βέλτιστη αξιοποίηση κάθε πρόσφορου μέσου για την εκπλήρωση των σκοπών της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε» προς όφελος της κοινωνίας, της πατρίδας και του πολίτη».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» Θανάσης Γιάνναρης τόνισε:
«Η «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» πλέον είναι ένας αξιόπιστος φορέας που χτίζει αδιάκοπα τις υποδομές της χώρας αγκαλιάζοντας τις ανάγκες της κοινωνίας. Τα έργα που έχουν υλοποιηθεί αυτά τα 4 χρόνια, μαζί με τα προγραμματισμένα για τα επόμενα 3 χρόνια ξεπερνούν το 1,5 δισ.
Η κινητήρια δύναμη για ό,τι κάνουμε είναι το χρέος προς την πατρίδα μας.
-Για τη συμπαράσταση στον άνθρωπο στις δύσκολες στιγμές του.
-Για τη μόρφωση των παιδιών μας σε σύγχρονες υποδομές.
-Για την καλύτερη υγειονομική περίθαλψη των συμπολιτών μας.
-Για την ταχύτερη απόδοση Δικαιοσύνης.
-Για την εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας.
Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν θα μπορούσε να γίνει, χωρίς το φιλότιμο και την πολύτιμη εμπειρία του προσωπικού της Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:
«Η κατασκευή κτιριακών υποδομών, σε όλη την επικράτεια, είναι μία από τις σημαντικότερες αρμοδιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Χτίζοντας νέα σχολεία και νοσοκομεία, δικαστικά και αστυνομικά μέγαρα, πυροσβεστικούς σταθμούς και άλλα κτίρια που εξυπηρετούν τη Δημόσια Διοίκηση:
· εξοπλίζουμε το Κράτος και εκσυγχρονίζουμε τις υπηρεσίες που αυτό προσφέρει στους πολίτες,
· διαμορφώνουμε καλύτερες συνθήκες εργασίας στους δημόσιους λειτουργούς, συμβάλλοντας, έτσι, στην αύξηση της παραγωγικότητας του τομέα,
· περιορίζουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κτιριακού δυναμικού και τις ενεργειακές του ανάγκες.
Επιχειρησιακός βραχίονας αυτής της προσπάθειας είναι οι Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.
Αντικείμενό της είναι να μελετά και να κατασκευάζει νέα κτιριακά έργα, καθώς, επίσης, να μελετά και να επισκευάζει υπάρχουσες δομές παιδείας, υγείας, δικαιοσύνης και άλλων φορέων.
Το μετρήσιμο έργο των Κτιριακών Υποδομών, που αποτυπώνεται στον απολογισμό τους, αντανακλά την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και τη συνεισφορά στον κατασκευαστικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας.
Σήμερα, βρίσκονται σε εξέλιξη, από τις Κτιριακές Υποδομές, 55 έργα, με συνολικό προϋπολογισμό που προσεγγίζει τα 175 εκατ. ευρώ, σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.
Από αυτά, τα 34 είναι έργα Παιδείας, τα 13 έργα Δικαιοσύνης, τα 7 έργα Υγείας, και ένα αφορά τη διαμόρφωση χώρων σε κτίρια του Υπουργείου Εξωτερικών.
Σημειώνεται, ότι, περαιώθηκαν συνολικά 54 έργα το 2023, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 45 εκατ. ευρώ.
Ενδεικτικά, τους τελευταίους μήνες είχαμε την ευκαιρία να εγκαινιάσουμε σχολικές εγκαταστάσεις στη Νέα Φιλαδέλφεια, τη Νέα Μάκρη, τη Λυκόβρυση, αλλά και το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο Βρυξελλών.
Ταυτόχρονα, υπογράψαμε συμβάσεις και προχώρησαν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή πολύ σημαντικών έργων, όπως:
· Η αποκατάσταση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο.
· Η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
· Τα Δικαστικά Μέγαρα Ρεθύμνου και Ηρακλείου, αλλά και τα Δικαστικά Μέγαρα σε Λαμία, Βόλο, Καρδίτσα και Τρίκαλα.
· Η ανακαίνιση του Δικαστικού Μεγάρου Τριπόλεως.
· Η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για τα Αστυνομικά Μέγαρα σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη,
· Η θεμελίωση του νέου Νηπιαγωγείου Παράλιου Άστρους.
· Η προμήθεια σχολικού εξοπλισμού σε όλη την Επικράτεια.
Προτεραιότητα του Υπουργείου αποτελεί η αποκατάσταση σχολικών μονάδων οι οποίες καταστράφηκαν ή υπέστησαν ζημιές από την επέλαση της κακοκαιρίας «Daniel», σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα.
Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από τη δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την οποία υπογράψαμε σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας.
Όλα αυτά τα έργα και πολλά άλλα ακόμη, εντάσσονται στον προγραμματισμό για την περίοδο 2024 – 2027.
Ο προϋπολογισμός αυτής της περιόδου ξεπερνά τα 825 εκατ. ευρώ, οπότε μαζί με τα έργα που υλοποιούνται, το σύνολο των παρεμβάσεων ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ!
Συνοπτικά, προγραμματίζεται να υπογραφούν συμβάσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων:
1ον. Υποδομές Παιδείας, ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ:
· με νέα σχολεία,
· με νέες σχολικές μονάδες και συμβάσεις επισκευής, ανακαίνισης και ενεργειακής αναβάθμισης,
· με συμβάσεις ΣΔΙΤ.
2ον. Υποδομές Υγείας, ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ:
· με νέα κτίρια, καθώς και με ενεργειακή αναβάθμιση, ανακαινίσεις, επισκευές και εκσυγχρονισμό νοσοκομείων και εκπόνηση μελετών υφιστάμενων νοσοκομείων.
3ον. Υποδομές Δικαιοσύνης, ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ:
· ομοίως με νέα κτίρια, καθώς και επισκευές, ανακαινίσεις, επεκτάσεις, ενεργειακές αναβαθμίσεις και εκπόνηση μελετών υφιστάμενων κτιρίων.
4ον. Συμβάσεις για άλλους φορείς του Δημοσίου καθώς και δαπάνες συντήρησης για υφιστάμενα έργα ΣΔΙΤ, ύψους άνω των 190 εκατ. ευρώ.
Από το εύρος και το αντικείμενο των παρεμβάσεων, γίνεται αντιληπτό ότι το έργο που υλοποιείται από τις Κτιριακές Υποδομές, μεταμορφώνει το κτιριακό δυναμικό των δημόσιων υπηρεσιών σε όλη τη χώρα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατευθύνει αυτή την εθνική προσπάθεια σήμερα, το αποτέλεσμα της οποίας θα καρπωθούν οι πολίτες τις επόμενες δεκαετίες».
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα