Στη μέση της χειρότερης επιβράδυνσης των πωλήσεών της εδώ και δεκαετίες, βρίσκεται η Nike. Η εταιρεία αναμένεται να επιτύχει μόνο 1 τοις εκατό αύξηση στις ετήσιες πωλήσεις όταν θα παρουσιάσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2024 αυτόν τον μήνα, σημειώνουν οι FT.
Αν εξαιρέσουμε την πανδημία και την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2009, αυτή θα ήταν η χειρότερη εμφάνιση της εταιρείας από το 1999. Η Nike πρέπει να επιστρέψει στις ρίζες της ως κατασκευαστής καινοτόμων υποδημάτων.
Nike: Η νίκη είναι το παν – Δρόμος μετ’ εμποδίων μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Η μετοχή, η οποία υποχώρησε σχεδόν 50 τοις εκατό από την κορύφωσή της το 2021, δείχνει πόσο έχει απομακρυνθεί η Nike. Μια αποτίμηση 25 φορές τα προθεσμιακά κέρδη είναι επίσης πολύ κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας που ήταν 33 φορές.
Ο ανταγωνισμός είναι ένα πρόβλημα. Οι προσεκτικοί καταναλωτές στις δύο βασικές αγορές της – τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα – είναι ένα άλλο.
Ανεπαρκείς επενδύσεις
Αλλά η Nike έχει κάνει επίσης πολλά δικά της στρατηγικά λάθη: το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι η υπερβολική εξάρτηση από τις πωλήσεις ρετρό αθλητικών παπουτσιών, η ανεπαρκής επένδυση και η καινοτομία σε νέα προϊόντα και η παραμέληση της αγοράς στίβου.
Υπό τον Τζον Ντοναχιού (John Donahoe), διευθύνοντα σύμβουλο από το 2020, η Nike έκλινε στη ρετρό τάση. Έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των νέων εκδόσεων «Air Jordans» και «Air Force 1», τα τελευταία χρόνια. Η στρατηγική λειτούργησε στο βαθμό που η επωνυμία Jordan απέφερε έσοδα από χονδρική πώληση 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οικονομικό έτος 2023, ένα άλμα 29 τοις εκατό από το προηγούμενο έτος.
Η άλλη πλευρά είναι ότι η Nike διατρέχει τον κίνδυνο να κορεστεί η αγορά. Η αύξηση των πωλήσεων με γνώμονα τη σειρά Air Jordan έχει «τυφλώσει» τη Nike στον ανταγωνισμό στην κατηγορία των προϊόντων υψηλής απόδοσης, που απευθύνεται σε σοβαρούς αθλητές.
Ανταγωνιστές
Στο τρέξιμο, η Nike έχει χάσει έδαφος από τη Hoka. Τα παπούτσια τρεξίματος υψηλής απόδοσης, με την χαρακτηριστική γιγάντια σόλα τους, απέφεραν πωλήσεις άνω των 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι για τη μητρική εταιρεία Deckers Brands, αύξηση 28 τοις εκατό από το προηγούμενο έτος.
Στην On, μια πρωτοεμφανιζόμενη μάρκα από την Ελβετία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50 τοις εκατό στα 1,8 δισ. SFr (2 δισ. $) πέρυσι. Οι μετοχές των Deckers και On αυξήθηκαν κατά 103 τοις εκατό και 44 τοις εκατό τον περασμένο χρόνο, σε σύγκριση με την πτώση της Nike κατά 17 τοις εκατό.
Με ετήσια έσοδα 51 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Nike παραμένει μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες καταναλωτών στον κόσμο. Τα κέρδη αυξάνονται και πάλι χάρη στη μείωση του κόστους αλλά η αντιμετώπιση νέων αντιπάλων που ξεκίνησαν θα απαιτήσει ταχύτερο ρυθμό αλλαγής.
Latest News
Ακόμη μια Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Τι περιμένει η αγορά
Το 54% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι για εορταστικές αγορές, ενώ περισσότερα προτίθενται να ξοδέψει το 4%
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα