Η Τράπεζα της Ιαπωνίας ελπίζει να διατηρήσει τον στόχο της για πληθωρισμό 2%, ακόμη και αν η κλιματική αλλαγή προκαλέσει μακροπρόθεσμους κλυδωνισμούς στις μελλοντικές εξελίξεις των τιμών, δήλωσε το Σάββατο ο διοικητής της BOJ, Κάζουο Ουέντα.
Ωστόσο, o Ουέντα είπε ότι η BOJ θα «παρακολουθήσει προσεκτικά» πώς οι οικονομικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, καθώς και οι επιπτώσεις από τα κυβερνητικά μέτρα για την προώθηση της πράσινης μετάβασης, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εκτιμήσεις για τον πληθωρισμό.
«Θα θέλαμε να διατηρήσουμε τον στόχο για τον πληθωρισμό στο τρέχον επίπεδο», ακόμη και αν συμβούν κλιμακωτά σοκ, δήλωσε ο Ουέντα σε συνέδριο στη Βασιλεία, που παρακολουθείται μέσω ζωντανής ροής στο YouTube. «Αλλά φυσικά ανησυχώ για τις επιπτώσεις σχετικά με την πορεία του πληθωρισμού».
Ιαπωνία: Φόρος άνθρακα προσεχώς
Η Ιαπωνία πιθανότατα θα εισαγάγει φόρο άνθρακα κάποια στιγμή στο μέλλον, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει τις προσδοκίες για τον πληθωρισμό, είπε ο Ουέντα στη διάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε για να συζητηθεί ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής στην οικονομία και τη νομισματική πολιτική.
Οι κρατικές επιχορηγήσεις για την προώθηση της πράσινης μετάβασης μπορεί επίσης να δημιουργήσουν πληθωριστική πίεση βραχυπρόθεσμα, αν και η Ιαπωνία μπορεί να «φιλοξενήσει τέτοιες πληθωριστικές δυνάμεις για λίγο», καθώς ο υποκείμενος πληθωρισμός ήταν επί του παρόντος ακόμη κάτω από το 2%, είπε.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την πράσινη μετάβαση, η ιαπωνική κυβέρνηση θα παράσχει δημοσιονομική στήριξη ύψους 20 τρισεκατομμυρίων γιεν (131 δισεκατομμύρια δολάρια), ή 3% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας σε εταιρείες που επενδύουν σε τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον τα επόμενα 10 χρόνια.
Στη δεύτερη φάση της στρατηγικής, η κυβέρνηση σχεδιάζει να εισαγάγει την τιμολόγηση του άνθρακα και να λειτουργήσει ένα πλήρες σύστημα εμπορίας εκπομπών το 2026 και να επιβάλει προσαύξηση για τα ορυκτά καύσιμα το 2028.
Το συνέδριο συνδιοργανώθηκε από την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, την BOJ, την Τράπεζα της Ισπανίας και το Δίκτυο για το Πράσινο του Χρηματοπιστωτικού Συστήματος.
Latest News
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
Πότε θα δημοσιευθεί η προκήρυξη για το νέο «Εξοικονομώ» - Τα ποσά και οι δικαιούχοι
Μόλις δημοσιευθεί ο οδηγός για το Εξοικονομω 2025, θα ανοίξει το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους
Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2025: Επιδοτήσεις έως 100% - Προϋποθέσεις και δικαιούχοι
Οι αιτήσεις για το Εξοικονομώ 2025 θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος.
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Οι προοπτικές των ΑΠΕ μετά το deal της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Συνάντηση Σκυλακάκη με Περιστερη και Al Ramahi
Αφορμή για τη συνάντηση στάθηκε η πρόσφατη ολοκλήρωση της απόκτησης του 70% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και λοιπών μετόχων της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Θα πιάσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες τους στόχους μηδενικού άνθρακα; [γραφήματα]
Τι δείχνει η μελέτη της Accenture για τις εκπομπές άνθρακα - Πώς η άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) έχει δυσμενείς συνέπειες
Το αστρονομικό κόστος των ξηρασιών – Κίνδυνος ερημοποίησης της Ελλάδας
H έλλειψη νερού και η συρρίκνωση καλλιεργούμενων εκτάσεων κοστίζει ήδη 300 δισ. δολάρια τον χρόνο
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης
Μαύρος (ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ): Στο επόμενο διάστημα παραδίδουμε τα πρώτα μας έργα ΑΠΕ σε χώρες της ΝΑ Ευρώπης
Ο CEO της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ παρομοίασε με τον ελέφαντα στο δωμάτιο, το πρόβλημα της χωρητικότητας των ηλεκτρικών δικτύων
H Τeslα πάτησε... γκάζι στην αξία της με τον πιο γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως [πίνακας]
Η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξήθηκε κατά 38,1%, στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ποιες εταιρείες αποτελούν την πρώτη 20άδα