Ενώ η αγορά των λευκών ηλεκτρικών συσκευών (ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια ρούχων και πιάτων, φούρνοι, εστίες, απορροφητήρες κ.λπ.) υποχωρεί πάνω από 20% το πρώτο τρίμηνο εφέτος, μιας και δεν «τρέχει» πλέον κανένα πρόγραμμα επιδότησης, όπως το «Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή», υπάρχει μια κατηγορία που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα υποβοηθούμενη από την… κλιματική αλλαγή.
BSH Οικιακές Συσκευές: Αύξηση 1,6% στον κύκλο εργασιών – Διατήρηση 1ης θέσης στην Ελλάδα
Ο λόγος για τα στεγνωτήρια ρούχων, μια όχι και τόσο φθηνή ηλεκτρική συσκευή που σε καμιά περίπτωση δεν ήταν «top of mind» επιλογή των νοικοκυριών στη χώρα μας. Τουλάχιστον μέχρι πρότινος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις αυτόνομων οικιακών στεγνωτηρίων αυξήθηκαν κατά 40% στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι με τις πωλήσεις σε τεμάχια να φθάνουν περίπου τις 12.000 συσκευές.
Αφρικανική σκόνη, λασποβροχές, αιθαλομίχλη από την ανεξέλεγκτη καύση υλικών σε τζάκια και αυξημένα επίπεδα υγρασίας είναι οι λόγοι πίσω από την έκρηξη πωλήσεων στα στεγνωτήρια, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς.
Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση από τον κο Γιάννη Γρατσώνη, διευθύνοντα σύμβουλο της BSH Οικιακές Συσκευές, οι αλλαγές στις κλιματικές συνθήκες ευνοούν τις πωλήσεις στεγνωτηρίων που έχουν αυξητική τάση σε περιοχές όπως η Βόρεια Ελλάδα όπου επικρατούν υψηλά επίπεδα υγρασία αλλά και στη νότια Ελλάδα και στην Κρήτη όπου το φαινόμενο της σκόνης είναι ολοένα και πιο συχνό.
Στο ψυγείο τα… ψυγεία
Αντίθετα με τα στεγνωτήρια, το πρώτο τρίμηνο εφέτος τα ψυγεία και οι καταψύκτες μπήκαν κυριολεκτικά στο… ψυγείο, αφού έχει τελειώσει από πέρσι τον Οκτώβριο το πρόγραμμα επιδότησης «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή».
Μέσω του προγράμματος στην κατηγορία των ψυγείων εκδόθηκαν 352.000 κουπόνια και εξαργυρώθηκαν 250.000, ενώ στην κατηγορία των καταψυκτών εκδόθηκαν περί 95.700 και εξαργυρώθηκαν λίγο πάνω από 51.400.
Η πώληση χιλιάδων νέων συσκευών το 2022 και το 2023 έχει ως αποτέλεσμα αυτές τις δύο ακριβές κατηγορίες να παρουσιάζουν πτώση άνω του 50% κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2024, κάτι που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και κατά το επόμενο διάστημα. Μάλιστα το ερώτημα για τους χονδρέμπορους είναι όχι πόσο θα «πέσει» εφέτος η κατηγορία, αλλά πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να υπάρξει νέα ισορροπία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της BSH το 2024 εκτιμάται ότι η κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών, πλην των κλιματιστικών, μπορεί να κινηθεί πτωτικά σε ποσοστό ακόμη και άνω του 20% λόγω ακριβώς των χαμηλών πωλήσεων στα ψυγεία.
Ας σημειωθεί ότι το 2023 η κατηγορία της ψύξης ήταν εκείνη που ώθησε την εγχώρια αγορά μεγάλων οικιακών συσκευών προς τα πάνω, αφού κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο +21%.
Η δεύτερη κατηγορία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν η αγορά των πλυντηρίων πιάτων με αύξηση στις πωλήσεις κατά 18%. Ακολουθεί η κατηγορία της φροντίδας των ρούχων με αύξηση 16% ενώ οι συσκευές που σχετίζονται με το μαγείρεμα, φούρνοι, εστίες, απορροφητήρες κ.α. σημείωσαν ανάπτυξη 11%.
Latest News
Τσέτη (ΟΦΕΤ): «Το ηθικό επιχειρείν θεμέλιο βιώσιμης ανάπτυξης»
Η πρόεδρος και CEO του Ομίλου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη και υποψήφια για την προεδρία του ΣΕΒ τονίζει στο Βήμα την ανάγκη για «γενναίες τομές» στην οικονομία
Τελειώνει το δάνειο «γέφυρα» στην Avramar – Πόσοι φλερτάρουν με την εξαγορά της
Γιατί επείγει η εξεύρεση νέου επενδυτή – Ο κίνδυνος να πουληθεί σε κομμάτια
Επιχειρηματίες: Στους μισθούς το «αντίδοτο» για την ακρίβεια - Ζητούν μείωση εισφορών
Κορυφαίοι επιχειρηματίες καλούν την κυβέρνηση να ρίξει το μη μισθολογικό κόστος
Ποια είναι η startup που με την ΑΙ μας ταξιδεύει στην πολιτιστική κληρονομιά
Με επαυξημένη πραγματικότητα και Τεχνητή Νοημοσύνη δημιουργεί αξέχαστες ψηφιακές εμπειρίες
Σε δυο νέους κλάδους επενδύει η HIG στη χώρα μας
Τα ξενοδοχεία, τα logistics, ο αγροτοδιατροφικός τομέας και ο κλάδος "μυστήριο"
Τα σχέδια των Ελλήνων για τις φετινές διακοπές - Τι δείχνει έρευνα της Klarna
Η αύξηση στις τιμές διαμονής και τα μεταφορικά κόστη (42,7%) είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που οι περισσότεροι Έλληνες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν και από την οποία θέλουν να απαλλαγούν
Παπαδόγλου (Nexi): Συνεχής η ανάπτυξη του τομέα ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα
«Στην Ελλάδα αναπτύσσεται ταχύτατα ο τομέας των ψηφιακών πληρωμών», δήλωσε ο Νίκος Παπαδόγλου, CCO της Nexi Ελλάδος
Αυτή τη «χρυσή» κάψουλα ποιος θα την πάρει; Το μπρα ντε φερ για τον καφέ στο ράφι
Παλιοί και νέοι παίκτες επιδίδονται σε ένα κυνήγι πωλήσεων που θυμίζει... καρδιογράφημα
Ψηφιακά εργαλεία για τη στήριξη των επιχειρήσεων - Τι λέει ο Παπαστεργίου
Ποιοι είναι δικαιούχοι του νέου προγράμματος
Ποιοι είναι οι Άραβες της DAMAC που χτίζουν data centers με τη ΔΕΗ
Και το brand «Roberto Cavalli» στο χαρτοφυλάκιο της DAMAC του Χουσεΐν Σαζουάνι