Με τέσσερα σιδηροδρομικά έργα προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ την αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, στοχεύοντας στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και στην εξέλιξη της χώρας σε έναν σύγχρονο κόμβο διασυνδεδεμένων μεταφορών. Συγχρόνως, συνεχίζει την προετοιμασία των έξι νέων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, που θα προκηρυχθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε, την Πέμπτη 26 Αυγούστου 2021, την ένταξη στον προγραμματισμό δημοπράτησης και τις διακηρύξεις τεσσάρων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 373,9 εκατ. ευρώ. Τα δύο πρώτα έργα αφορούν στην κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού μελέτης 84 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Επίσης, στην κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού μελέτης 175 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Με τα δύο αυτά έργα προωθείται η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.
Αναπτύσσεται ο Προαστιακός της Αθήνας
Στο πλαίσιο της ανάπτυξης και της αναβάθμισης του Προαστιακού της Αθήνας, εντάσσεται και το έργο της Β΄ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών. Αυτό αφορά στις υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό – Β΄ φάση Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Σημειώνεται ότι ήδη υλοποιούνται έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής στο τμήμα από Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) και στο τμήμα του από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Σταθμό Άνω Λιοσίων (σύνδεση με Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων). Ειδικότερα, η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών αφορά στην αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, στην ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, και στην παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.
Τέλος, το πακέτο των έργων ολοκληρώνει η κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCSτης υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού μελέτης 72,8 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCSεπί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα.
Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός νέου ΑΣΙΔ επιπλέον.
«Μέσα από σειρά άμεσων ενεργειών, σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ΕΡΓΟΣΕ καταφέρνει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς σε δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων που αναβαθμίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Παράλληλα, επιταχύνουμε τις διαδικασίες για την υλοποίηση στρατηγικών έργων με την αξιοποίηση νέων σύγχρονων εργαλείων, όπως είναι ο ανταγωνιστικός διάλογος. Το σχέδιο δράσης που καλείται να υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ, αφορά στην ολοκλήρωση έργων ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας» δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.
Latest News
Ολλανδο-γερμανικός «πόλεμος» στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Ποια είναι τα «κλειδιά» για την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεών της ΑΒ Βασιλόπουλος
Νέες φοροαπαλλαγές για συγχωνεύσεις επιχειρήσεων - Τι προβλέπεται
Δύο νέες παρεμβάσεις για να αρθούν στρεβλώσεις σε δύο μέτωπα της ελληνικής οικονομίας
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Οριακή αύξηση στα 404,6 εκατ. ο κύκλος εργασιών της Alumil
Η μείωση της τιμής της πρώτης ύλης του αλουμινίου επηρέασε σημαντικά τον κύκλο εργασιών της εταιρείας το 2023 - Θετική η πορεία των μεγεθών στο α' τρίμηνο του 2024
Εμμένει ο SSM στη σκληρή στάση για τα μερίσματα των τραπεζών - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Εμμένει στο status quo η Κλαούντια Μπουχ
Τι απαντά η Lerοy Merlin για την «καμπάνα» του υπουργείου Ανάπτυξης
Η εταιρεία αμφισβητεί τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα του προστίμου
ΟΣΕ: Αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου
Ποια είναι τα νέα μέλη
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Πρόταση Ελλάκτωρ για την αγορά του 38,79% της Reds - Στόχος η έξοδος από το ΧΑ
Το συνολικό τίμημα της πρότασης ανέρχεται σε 60,14 εκατ. ευρώ
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo