Η δανική εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών Vestas ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εγκαταστήσει ένα πρωτότυπο υπεράκτιας ανεμογεννήτριας 15 μεγαβάτ στη Δανία.
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία ανέφερε ότι το πρωτότυπο, γνωστό ως V236-15 MW, θα εγκατασταθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2022 σε ένα κέντρο δοκιμών στη Δυτική Γιουτλάνδη της Δανίας. Αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας το τέταρτο τρίμηνο του 2022.
Η κλίμακα του V236-15 MW είναι σημαντική. Σύμφωνα με την Vestas, θα έχει ύψος 280 μέτρα, με πρωτότυπα πτερύγια μήκους 115,5 μέτρων. Η ανεμογεννήτρια θα εγκατασταθεί στην ξηρά προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση όταν πρόκειται για δοκιμές.
Η παραγωγή της ανεμογεννήτριας αναμένεται να είναι 80 γιγαβατώρες το χρόνο. Η Vestas ανακοίνωσε θα είναι σε θέση να τροφοδοτήσει περίπου 20.000 ευρωπαϊκά νοικοκυριά, εκτοπίζοντας πάνω από 38.000 μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα όταν θα είναι σε λειτουργία.
Ενώ η Vestas ισχυρίζεται ότι το πρωτότυπό της «θα είναι η ψηλότερη και ισχυρότερη ανεμογεννήτρια στον κόσμο μόλις εγκατασταθεί», άλλες εταιρείες αναπτύσσουν επίσης τις δικές τους τεράστιες ανεμογεννήτριες.
Όλο και πιο… ψηλά
Τον Αύγουστο, η MingYang Smart Energy κυκλοφόρησε λεπτομέρειες για μια τεράστια νέα υπεράκτια ανεμογεννήτρια. Με το όνομα MySE 16.0-242, η ανεμογεννήτρια της MingYang θα έχει ύψος 264 μέτρα, διάμετρο ρότορα 242 μέτρα και μήκος πτερυγίων 118 μέτρα. Η ισχύς του θα είναι 16 MW.
Η κινεζική εταιρεία στοχεύει να εγκαταστήσει ένα πρωτότυπο το 2023 πριν ξεκινήσει την εμπορική παραγωγή τον επόμενο χρόνο.
Εν τω μεταξύ, στις αρχές Οκτωβρίου, η GE Renewable Energy δήλωσε ότι το πρωτότυπο Haliade-X, το οποίο έχει εγκατασταθεί στην ολλανδική πόλη του Ρότερνταμ, είχε αρχίσει να λειτουργεί στα 14 MW.
«Η δυνατότητα παραγωγής περισσότερης ισχύος από μία μόνο τουρμπίνα σημαίνει ότι πρέπει να εγκατασταθούν λιγότερες ανεμογεννήτριες σε κάθε αιολικό πάρκο», σύμφωνα με την εταιρεία. «Εκτός από τις λιγότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες, αυτό απλοποιεί επίσης τις λειτουργίες και τη συντήρηση.»
Η ανάπτυξη τεράστιων ανεμογεννητριών έχει προκαλέσει ενθουσιασμό σε ορισμένα μέρη, αλλά αναμφίβολα υπάρχουν και προκλήσεις.
Πρόκληση για τα λιμάνια
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του βιομηχανικού φορέα WindEurope, τα ευρωπαϊκά λιμάνια θα χρειαστούν νέες υποδομές και σημαντικές επενδύσεις τα επόμενα χρόνια για να αντιμετωπίσουν την ανάπτυξη του υπεράκτιου αιολικού τομέα της περιοχής.
Στην έκθεσή του, που δημοσιεύτηκε τον Μάιο, ο οργανισμός με έδρα τις Βρυξέλλες εκτίμησε ότι τα λιμάνια της Ευρώπης θα πρέπει να επενδύσουν 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030, προκειμένου να υποστηρίξουν την επέκταση της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.
Μεταξύ άλλων, η έκθεση ασχολήθηκε με τη νέα πραγματικότητα των μεγαλύτερων ανεμογεννητριών και την επίδραση που θα μπορούσε να έχει σε σχέση με τους λιμένες και τις υποδομές.
«Απαιτούνται αναβαθμισμένες ή εντελώς νέες εγκαταστάσεις για τη φιλοξενία μεγαλύτερων ανεμογεννητριών και μεγαλύτερης αγοράς», ανέφερε.
«Θα πρέπει να φροντίσουν για τη λειτουργία και τη συντήρηση ενός μεγαλύτερου στόλου (συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων εκπαίδευσης), για τα επερχόμενα έργα παροπλισμού και να φιλοξενήσουν νέα κατασκευαστικά κέντρα για σταθερούς και πλωτούς υπεράκτιους ανέμους».
Επιπλέον, τα λιμάνια θα πρέπει να «επεκτείνουν τη γη τους, να ενισχύσουν τις αποβάθρες, να βελτιώσουν τα λιμάνια τους στα βάθη και να εκτελέσουν άλλα δημόσια έργα».
Latest News
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»