Στο φουλ τις μηχανές για το Ταμείο Ανάκαμψης θέλουν στην κυβέρνηση

Οι επενδύσεις που φουλάρουν μέσω των πόρων αποτελούν ανάχωμα στην νέα κρίση δίνοντας ώθηση στο αναπτυξιακό μομέντουμ το οποίο και ροκανίζεται λόγω της εκτόξευσης των ενεργειακών τιμών.  Μέγαρο Μαξίμου,  εμπλεκόμενα υπουργεία -αλλά και οι τράπεζες -ποντάρουν στην επίτευξη των διαδικασιών. Αρμόδιες πηγές λοιπόν μάς πληροφορούν ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα που θα τρέχει τα δάνεια  για τα πρότζεκτ στο πλαίσιο του Ταμείου. Η ιδέα ήρθε από το υπουργείο Οικονομικών. Όπως εξηγούν αρμόδια στελέχη  η κατάθεση των προτάσεων γίνεται με διαφάνεια και ταχύτητα.

Πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρακολουθεί την πορεία του έργου από την αίτηση για δάνειο μέχρι την ολοκλήρωσή του. Ελέγχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και τροφοδοτείται με στοιχεία από τις τράπεζες. Εχει στόχο την ταχύτητα διεκπεραίωσης των διαδικασιών και την προαγωγή της διαφάνειας. Προχωρούν επίσης οι εντάξεις των έργων και των προκλήσεων.  Τις επόμενες ημέρες, μεταξύ άλλων, θα βγουν εκείνες που αφορούν τα βιομηχανικά πάρκα και στη συνέχεια ακολουθούν οι προκλήσεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η  ώρα των βιομηχανικών πάρκων

Τα βιομηχανικά πάρκα αναμένεται να είναι η επόμενη πρόσκληση του Ταμείου Ανάκαμψης που θα βγει στον «αέρα», σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος του οικονομικού επιτελείου.

Ο ίδιος φαίνεται ότι δίνει μεγάλη βαρύτητα στον συγκεκριμένο τομέα, καθότι εκτιμά ότι θα εισφέρει και στο ΑΕΠ της χώρας μεσοπρόθεσμα. Η συγκεκριμένη κατηγορία έργων, που συνδυάζει το real estate με την επιχειρηματικότητα, πρόκειται να χρηματοδοτηθεί με 65,2 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο συνολικό ύψος της χρηματοδοτικής ενίσχυσης από το Ταμείο Ανάκαμψης. Από το ποσό αυτό οι προβλεπόμενες πιστώσεις, για φέτος, ανέρχονται σε 11 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος είναι να εξυγιανθούν περίπου εννέα βιομηχανικά πάρκα σε όλη την ελληνική επικράτεια που αποτελούν σήμερα άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις.

Επόμενο σημαντικό έργο, το οποίο αναμένεται να ακολουθήσει είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός που υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό τον Κυριάκο Πιερρακάκη.

Ο τουρισμός σώζει την παρτίδα

Η πορεία των συναλλαγών δείχνει ότι τα ξενοδοχεία και τα αεροπορικά έχουν σημειώσει πολύ καλή επίδοση. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι ισχυρά. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021 λόγω του πληθωρισμού, υπάρχει μία μετατόπιση του βάρους των εσόδων από τα τρόφιμα προς τον ηλεκτρισμό και προς τα καύσιμα. Η εστίαση έχει σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2021. Άνοδος σημειώνεται και ρουχισμό και τα παιχνίδια. Η αγορά εκτός των καυσίμων επανέρχεται σε εικόνα προ πανδημίας.

Νο1 προορισμός η Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι για μία ακόμη χρονιά νούμερο ένα προορισμός για ναυλώσεις μεγάλων σκαφών αναψυχής. Το μερίδιο της, επί της διεθνούς αγοράς, είναι της τάξης του 26%.

Το Τσεσμέ

 Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «Τσεσμέ», ξεκινά τις επόμενες μέρες για ένα νέο ταξίδι στην Ανατολική Μεσόγειο. Για «ερευνητικούς σκοπούς», όπως θα ανακοινωθεί… Οδεύουμε προς νέα ελεγχόμενη ένταση ανοικτά της Κύπρου. Με αφορμή, κυρίως, την τετραμερή που θα γίνει προσεχώς, με τη συμμετοχή του Αμερικάνου υπουργού Εξωτερικών, Αντονι Μπλίνκεν. Θα συμμετέχουν Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ και ΗΠΑ.

Το road show της Εθνικής

Ολοκληρώθηκε πριν μερικές μέρες το διπλό road show της διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας. Χαρδούβελης και Μυλωνάς παρουσίασαν τους στόχους της τράπεζας εως το 2024. Οι παρουσιάσεις έγιναν σε αναλυτές κι εκπροσώπους funds σε Αθήνα και Λονδίνο, διαδοχικά.

Επιστροφή στις προπανδημικές συνήθειες

Σε προ Covid συνήθειες επιστρέφουν οι τραπεζικές διοικήσεις, οι οποίες ξεκίνησαν πλέον τις δια ζώσης επαφές με επενδυτές, fund managers και αναλυτές για την παρουσίαση των προοπτικών του εγχώριου κλάδου. Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, υπογράμμισε πόσο σημαντικό ήταν αυτό στις πρόσφατες συναντήσεις που είχε και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού για την παρουσίαση του νέου επιχειρησιακού πλάνου για την περίοδο 2022 – 2025. Όπως είπε, «μπορεί να καταφέραμε να βγάλουμε μία ολόκληρη αύξηση κεφαλαίου με το zoom, η εμπειρία όμως του να μιλάς από κοντά δεν συγκρίνεται με τίποτα με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Η συνεργασία και η συνομιλία γίνεται υπό πολύ καλύτερους όρους δια ζώσης».

Τι θα αποφασίσει η ΕΕ;

Ποιο είναι το επικρατέστερο σενάριο για τη στήριξη των τιμών του φυσικού αερίου σε επίπεδο ΕΕ; Να γίνει, τελικώς, μέσω των αδιάθετων ποσών του Ταμείου Ανάκαμψης. Είναι το μοναδικό σενάριο το οποίο δέχεται να συζητήσει η γερμανική πλευρά. Η οποία πάντως, επί της αρχής, είναι αρνητική σε κάθε είδους στήριξη. Το θέμα θα συζητηθεί καταρχήν στην άτυπη Σύνοδο Κορυφής που θα γίνει μπορεί και πριν το τέλος Απριλίου.

Περιμένοντας την S&P

Τη Μεγάλη Παρασκευή θα δοθεί στη δημοσιότητα η έκθεση αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας από τον οίκο S&P. Εννοείται ότι αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.

Η επόμενη έκθεση του ίδιου οίκου είναι προγραμματισμένη για τις 21 Οκτωβρίου. Η πρόβλεψη που γίνεται; Ούτε τότε, αλλά ούτε και τώρα θα προχωρήσει σε αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας Με Βάση της βαθμολογίας της S&P, η Ελλάδα υπολείπεται δυο επιπέδων, για να αποκτήσει επενδυτική βαθμίδα.

FSRU

Ανοικτά της Θεσσαλονίκης θα εγκατασταθεί η πλατφόρμα FSRU, που προωθεί στη Βόρεια Ελλάδα η Elpedison. Σύμφωνα με τον φάκελο αδειοδότησης που έχει κατατεθεί, η νέα μονάδα θα είναι οριστικά πλωτή.

Επιασαν δουλειά

Χαράς ευαγγέλια αυτές τις μέρες για τη «βιομηχανία αγωγών», η οποία έχει ζεστάνει και πάλι τις μηχανές της επιδιώκοντας αυτή τη φορά την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος και των παράνομων, όπως τις χαρακτηρίζουν, χρεώσεων.

Θεμιτή και απαραίτητη η συλλογική διεκδίκηση, αρκεί βέβαια να βασίζεται σε ρεαλιστική βάση και να μην καλλιεργεί προσδοκίες που δεν ευσταθούν, όπως είδαμε στο παρελθόν σε περιπτώσεις όπως του ΕΕΤΗΔΕ, του ΕΝΦΙΑ και του ελβετικού φράγκου.

Kανονικά ο Σκορπιός

Συνεχίζεται απρόσκοπτα το project της ανακατασκευής των βασικών υποδομών στο πάλαι ποτέ νησί του Αριστοτέλη Ωνάση στο Ιόνιο. Ο Σκορπιός μετατρέπεται σε πεντάστερο τουριστικό προορισμό «για λίγους», μέσω μιας επένδυσης ύψους 165 εκατ. ευρώ.

Το όνομα του ιδιοκτήτη του, Ριμπολόβλεφ, δεν περιλαμβάνεται – προς το παρόν – σε καμία λίστα Ρώσων ολιγαρχών. Συνεπώς, δεν υπόκειται σε κυρώσεις. Απόδειξη ότι παραμένει ιδιοκτήτης και της ποδοσφαιρικής ομάδας του Μονακό.

Ουκρανικό ενδιαφέρον για τα BMP-1

Τα σχεδόν παρωχημένα άρματα μεταφοράς προσωπικού ΒΜΡ-1 ζητούν οι Ουκρανοί από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Τα περισσότερα από αυτά είναι παροπλισμένα. Κάποια όμως παραμένουν ενεργά κι επειδή είναι ανατολικοευρωπαϊκής παραγωγής, τα θέλουν. Γιατί τα ξέρουν… Το ελληνικό Πεντάγωνο ωστόσο παραμένει αρνητικό. Ακόμη και γι’ αυτά.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories