Το σχέδιο που θα «αφόπλιζε» τους Τούρκους

Πολλά είναι τα σχέδια που ακούγονται για την αντιμετώπιση της τουρκικής προκλητικότητας, αλλά γενικά στη διπλωματία κρατείστε μικρό καλάθι.

Όμως, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη μια πρόταση που έκανε πρόσφατα ο γνωστός διεθνολόγος Κώστας Φίλης. Μια πρόταση που μαθαίνουμε την έχουν στο μυαλό τους και πολλοί κυβερνητικοί.

Εγραψε ο κ. Φίλης: «Σ’ αυτή τη συγκυρία, προκύπτει η ευκαιρία, και μάλιστα θεωρώ ότι έχουμε καθυστερήσει, να προβούμε στην επέκταση των χωρικών μας υδάτων νοτίως της Κρήτης».

Κι όταν λέμε επέκταση εννοούμε… στα 12 ναυτικά μίλια.

Είναι σίγουρα μια ενδιαφέρουσα πρόταση που σίγουρα θα προκαλούσε αντιδράσεις από την πλευρά της Τουρκίας, αλλά ταυτόχρονα θα μπορούσε να τους «αφοπλίσει» αναφορικά με τις κινήσεις που θα έκαναν στην περιοχή με τα γεωτρύπανα.

Ισως για παράδειγμα να θεωρήσει την κίνηση αυτή casus belli ο Ταγίπ Ερντογάν. Από την άλλη, δε θα ήταν αιτία πολέμου για την Ελλάδα να «μπουκάρει» ένα ερευνητικό πλοίο της Τουρκίας στα χωρικά μας ύδατα;

Αυτό σκέφτονται διπλωματικοί κύκλοι αλλά απ’ ότι πληροφορούμαστε και το Μαξίμου βλέπει με ενδιαφέρον την πρόταση αυτή. Διότι ξέρουν ότι ένα τέτοιο σχέδιο θα «αφόπλιζε» το παράνομο τουρκολυβικό σύμφωνο.

Από την άλλη, σε περίπτωση που οι τούρκοι ξεκινήσουν έρευνες νότια της Κρήτης, για λογαριασμό της Λιβύης, θα ζητηθεί από την ΕΕ:

α) να επιβληθούν κυρώσεις στη Λιβύη,

β) να επιβληθούν κυρώσεις στα πληρώματα των πλοίων που συμμετέχουν στις έρευνες.

Μεγάλη αναταραχή… αλλά στην περίπτωση αυτή δεν είναι απαραίτητα και υπέροχη κατάσταση.

Το σοκ στο καλάθι της νοικοκυράς

Εξαιρετικά προβληματισμένοι είναι, μαθαίνουμε, στο οικονομικό επιτελείο, από την πορεία του πληθωρισμού τους τελευταίους μήνες. Κι ενώ κάποιοι –και μεγαλόσχημοι- υπουργοί περίμεναν ότι πολύ σύντομα το ελληνικό ποσοστό θα προσέγγιζε αυτό των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ έφερε παγωμάρα. Στο 12% τον Σεπτέμβριο όταν τον Ιούνιο ήταν 12,1%, τον Ιούλιο ήταν 11,6% και τον Αύγουστο ήταν 11,4%. Αρα, ποια αποκλιμάκωση;

Και το ακόμη πιο ανησυχητικό είναι οι αυξήσεις που παρατηρούνται σε βασικά είδη διατροφής.

Όταν το ψωμί έχει αύξηση 18,4% σε ετήσια βάση. Όταν τα κρέατα είναι ακριβότερα πάνω από 17% και τα γαλακτοκομικά πάνω από 23% ή ο καφές και το τσάι πάνω από 14%, τότε μιλάμε για πραγματικό πρόβλημα στις τσέπες των νοικοκυριών.

Φυσικά η αύξηση κατά 332% στο φυσικό αέριο μόνο… εγκεφαλικό μπορεί να προκαλέσει, αλλά όταν και το καλάθι της νοικοκυράς είναι τόσο ακριβό, τότε η καθημερινότητα είναι πιο κακή.

Ο… βήχας, οι εκλογές και οι Ρομά

Ο βήχας και οι… εκλογές δεν κρύβονται. Την παράφραση του λαϊκού ρητού την γνωρίζουν καλά στο υπουργείο Εργασίας.

Έτσι μετά τις εξαγγελίες αυξήσεων σε μισθούς, συντάξεις, επιδόματα κλπ. «περάσαμε» σε αντιμετώπιση των προβλημάτων των Ρομά.

Κατά τη συνάντηση αντιπροσωπειών Νοτιοανατολικής Ευρώπης για τα Δικαιώματα και την Ένταξη των Παιδιών Ρομά, ο υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης παραδέχθηκε ότι «οι Ρομά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια στην κοινωνικοοικονομική τους ένταξη» και περιέγραψε τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται για την πρόληψη της φτώχειας και του αποκλεισμού των Ρομά, την πρόσβασή τους σε εκπαίδευση, υγεία,, στέγαση και απασχόληση. Και για την καταπολέμηση στερεοτύπων και των διακρίσεων σε βάρος των Ρομά.

Οι εκλογές χρονικά τοποθετούνται γύρω στον Μάιο. Οπότε προβλέπεται ότι οι εξαγγελίες – και για άλλες κοινωνικές ομάδες – θα συνεχιστούν…

Παρέλαση επενδυτών στον Βοτανικό

Το νέο πάρτι στην αγορά του real estate πιθανόν να γίνει στον Βοτανικό, λένε οι επαΐοντες. Ήδη, πολλοί και αξιοπρόσεκτοι παίκτες «ψάχνονται» στην ευρύτερη περιοχή και δεν αποκλείεται να δούμε να μετατρέπεται σε νέο… Ελντοράντο του real estate

Μία από τις τελευταίες αφίξεις είναι της Ten Brinke.

Η ολλανδική εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων, που το τελευταίο διάστημα έχει συνδεθεί με τον όμιλο Fourlis, πρόκειται να αναπτύξει νέο εμπορικό συγκρότημα στο ακίνητο που βρίσκεται στη διασταύρωση του Κηφισού με την Ιερά Οδό.

Τις τελευταίες ημέρες, στην οικοπεδική έκταση συνολικής επιφάνειας 5,3 στρεμμάτων, έχουν αρχίσει οι κατεδαφίσεις.

Στην ευρύτερη περιοχή του Βοτανικού, υπενθυμίζεται ότι η Dimand σχεδιάζει συγκρότημα με χρήσεις γραφείων και καταστημάτων, συνολικής επιφάνειας 79.827 τ.μ., με περιβαλλοντική πιστοποίηση LEED Gold, στις πρώην εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας (Softex). Πρόκειται για επένδυση 159,6 εκατ. ευρώ.

Στην περιοχή ιδιοκτησία έχει και η Premia Properties, το πρώην εργοστάσιο της Soulis. Η επιφάνεια του οικοπέδου ανέρχεται σε 10.799 τ.μ. και διαθέτει κτίρια 10.857 τ.μ. Η εισηγμένη ΑΕΕΑΠ έχει καταλήξει στο σχέδιο αξιοποίησης, το οποίο θα ανακοινωθεί σύντομα.

Στην Ακαδημία Πλάτωνος ακίνητο 8.094 τ.μ. διαθέτει η Reds. Η εταιρεία αναφέρει πως εξαιτίας της μακρόχρονης δέσμευσης του ακινήτου της έχει καταθέσει αγωγές κατά του Δημοσίου και στο ΣτΕ για τη μη ολοκλήρωση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.

Οι εκδρομές των τραπεζιτών

Στις εκδρομούλες στην Ελλάδα το έχουν ρίξει τώρα τελευταία οι τραπεζικές διοικήσεις με τα κλιμάκιά τους να θυμίζουν 5ήμερες σχολείων, καθώς το παρών δίνει πλήθος ανώτατων στελεχών τους.

Μην πάει το μυαλό σας στο κακό. Δεν είναι ταξίδια αναψυχής. Για δουλειά πάνε οι άνθρωποι. Για να δουν πελάτες και να προσελκύσουν νέους, καθώς τα business plan τους στηρίζονται στην πιστωτική επέκταση.

Ρευστότητα άλλωστε υπάρχει, το ζητούμενο είναι να διοχετευθεί στο σύστημα. Και επειδή οι καλές επιχειρήσεις δεν είναι και απεριόριστες, οι ανώτατες διοικήσεις κατεβαίνουν οι ίδιες στη μάχη των… πωλήσεων.

Πριν λίγες ημέρες ήταν η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας, που υπό τον CEO της Παύλο Μυλωνά βρέθηκε στη Μύκονο, όπως σας ενημέρωσε την περασμένη εβδομάδα η στήλη.

Εκεί έγιναν συναντήσεις με πελάτες για τη χρηματοδότηση επενδύσεων, τουριστικού κατά βάση ενδιαφέροντος, που θα πραγματοποιηθούν στο νησί των ανέμων.

Ακολούθησε η περιοδεία της Alpha Bank, υπό τον CEO της Βασίλη Ψάλτη, στην Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα, στο πλαίσιο του κύκλου τακτικών επαφών της με εκπροσώπους της  επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας αλλά και επικεφαλής της τοπικής αυτοδιοίκησης και κοινωνικών φορέων σε όλη την Ελλάδα.

Αυτήν την εβδομάδα είναι η σειρά της Eurobank, με τον CEO της Φωκίωνα Καραβία να ηγείται της αποστολής, η οποία έφτασε χθες στη συμπρωτεύουσα, στο πλαίσιο 3ήμερης περιοδείας σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική.

Το βράδυ ο κ. Καραβίας παρέθεσε δείπνο εργασίας σε 300 επιχειρηματικούς πελάτες, που παρακολούθησαν ανοικτή συζήτηση με θέμα «Μακροοικονομικές Τάσεις, Εξελίξεις και Προκλήσεις», εξετάζοντας όλες τις πτυχές της τρέχουσας κρίσιμης συγκυρίας στις κεφαλαιαγορές και την οικονομία.

Σήμερα η διοίκηση της τράπεζας θα παραστεί στην εκδήλωση για το ετήσιο ευρωπαϊκό βραβείο «Αυτοκράτειρα Θεοφανώ», ένα θεσμό που η Eurobank στηρίζει από την ίδρυσή του, το 2020.

Και αύριο θα πραγματοποιηθούν στην οδό Τσιμισκή τα εγκαίνια του καταστήματος νέας εποχής που υιοθετεί το Phygital μοντέλο τραπεζικής εξυπηρέτησης.

H Alpha Bank από την άλλη πλευρά είχε ως βασικούς σταθμούς της περιοδείας της την Πάτρα και τα Ιωάννινα.

Ο κ. Ψάλτης είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με εκπροσώπους τριών κορυφαίων επιχειρηματικών ομίλων που εδρεύουν στο νομό Ιωαννίνων και δραστηριοποιούνται στους κλάδους της αγροδιατροφής, των τροφίμων και των ποτών.

Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκαν οι επιχειρηματικές προκλήσεις που σχετίζονται με το ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις στην παραγωγή και τη ζήτηση.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στις αναπτυξιακές ευκαιρίες από την αξιοποίηση των παρεχόμενων χρηματοδοτικών εργαλείων, καθώς και ο ρόλος της Alpha Bank στη χρηματοδότηση και την υλοποίηση νέων επενδυτικών σχεδίων που θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων και θα δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία για την τοπική και εθνική οικονομία.

Στο περιθώριο της επίσκεψης στα Ιωάννινα, ιδιαίτερη σημασία είχε και η συνάντηση μεταξύ του κ. Ψάλτη και του Δημάρχου του Δήμου Ιωαννιτών, Μωυσή Ελισάφ.

Οι δύο άνδρες συζήτησαν για τις αναπτυξιακές προοπτικές της πόλης ως κόμβου καινοτομίας και διεθνούς προορισμού για επενδύσεις τεχνολογίας, καθώς και για την αυξημένη εξωστρέφεια της πόλης στον τουριστικό τομέα και τις πρωτοβουλίες πράσινης μετάβασης που υλοποιούνται από τον Δήμο.

Πλοία – σαπάκια στο λιμάνι

Συνεχίζουν να «πιάνουν» στο λιμάνι του Πειραιά, πλοία κακοσυντηρημένα που κρύβουν κινδύνους για τους λιμενεργάτες του ΟΛΠ. Σε ανακοίνωση της η ΕΝΕΔΕΠ ενός από τα σωματεία των εργαζομένων στην Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, καταγγέλλεται ένα τέτοιο πλοίο στο οποίο εντοπίστηκαν και εστάλησαν μάλιστα και φωτογραφίες, σάπια ρέλια και σάπια πατάρια.

Οι εργαζόμενοι στην Cosco υπενθυμίζουν τα ατυχήματα που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα στο λιμάνι και ζητούν βελτίωση των μέτρων ασφαλείας για να μην θρηνήσουν και πάλι θύματα.

Ο Grimaldakis και στην Ηγουμενίτσα

Στην Κρήτη τον διευθύνοντα σύμβουλο του Grimaldi Group, κ. Emanuele Grimaldi, τον αποκαλούν Grimaldaki όπως αποκάλυψε ο ίδιος κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου στο Σορέντο στο πλαίσιο συνεδρίου του Ομίλου του.

Το θυμηθήκαμε αυτό τώρα που ο …Grimaldakis έδωσε 84 εκατ. ευρώ για να πάρει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και ετοιμάζεται να εντυπωσιάσει με την προσφορά του και για το λιμάνι του Ηρακλείου, για το οποίο έχει ήδη καταθέσει το ενδιαφέρον του στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας που έχει ήδη ξεκινήσει.

Γραμμή φιλίας προς τη Σμύρνη

Χρονιά ακτοπλοϊκών υπερβάσεων καταδεικνύεται η φετινή, με τα νέα δρομολόγια από Πειραιά για Λεμεσό το καλοκαίρι και από Θεσσαλονίκη για Σμύρνη, μόλις χθες, να αποτελούν γεγονός.

Το απόγευμα της Δευτέρας, ακούστηκε -μετά από 20 χρόνια ατέρμονων προσπαθειών- το χαρακτηριστικό σφύριγμα απόπλου του πρώτου πλοίου, που θα αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη για τη Σμύρνη, καθώς η εταιρεία «Levante Ferries» εγκαινίασε τη «γραμμή φιλίας», με το πλοίο «Smyrna di Levante».

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς η πρώτη φορά -στον αιώνα που διανύουμε- που συζητήθηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, το ημερολόγιο έδειχνε 2002, όταν μια αντιπροσωπεία από τη Θεσσαλονίκη επισκέφτηκε για πρώτη φορά τη Σμύρνη, για να συζητήσει με τοπικούς άρχοντες και εκπροσώπους φορέων το ενδεχόμενο δημιουργίας ακτοπλοϊκής γραμμής μεταξύ των δύο πόλεων. Είκοσι χρόνια μετά πραγματοποιήθηκε το πρώτο δρομολόγιο, διάρκειας 14 ωρών , το οποίο θα εξυπηρετεί κυρίως εμπορικές ροές, αλλά και επιβατική κίνηση.

Σημειώνεται πως τον περασμένο Ιούνιο, μετά από 21 χρόνια είχαμε restart στην ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ της Κύπρου και της Ελλάδας, η οποία μετά από 44 δρομολόγια για τη φετινή σεζόν και μεγάλη επιβατική κίνηση, χαρακτηρίστηκε κάτι παραπάνω από ικανοποιητική.

Μας έσωσε ο τουρισμός και τα «πακέτα»

Ότι η ελληνική οικονομία θα «απογειωνόταν» με απίθανους ρυθμούς αν δεν είχαμε τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση, το ξέραμε.

Όπως ξέρουμε κι ότι η Ελλάδα είναι σήμερα η εξαίρεση στον ευρωπαϊκό κανόνα της ύφεσης επειδή μας… έσωσε ο τουρισμός. Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο της Alpha Bank, η συγκριτικά καλύτερη επίδοση του δείκτη οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα αποδίδεται στις υψηλές επιδόσεις του τουρισμού κατά το τρέχον έτος, οι οποίες αφενός μετριάζουν τις απώλειες του διαθέσιμου εισοδήματος από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, τουλάχιστον για ένα ποσοστό του εργατικού δυναμικού, αφετέρου δημιουργούν τον απαραίτητο δημοσιονομικό χώρο στην ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να στηρίξει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Στη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης πιθανότατα συνέβαλαν τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης με σκοπό την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος και επομένως της ιδιωτικής κατανάλωσης που είναι συγκριτικά με το ΑΕΠ από τα υψηλότερα στην Ευρώπη».

Θα μπορέσει να αντέξει η οικονομία και το 2023 γι’ αυτούς τους δύο παράγοντες;

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories