Με στόχο να διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα, η Alstom, που συμμετέχει στο μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, στρέφει το ενδιαφέρον της στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Εντός του 2023 θα δώσει το «παρών» στα νέα έργα επέκτασης του μετρό και του Προαστιακού, καθώς και στο μεγάλο πρότζεκτ για τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ο γαλλικός όμιλος, εκ των ηγετών στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, βρίσκεται αυτή την περίοδο στην αναζήτηση φόρμουλας για την αναβίωση του οράματος της δημιουργίας ενός δικτύου τραμ στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Η κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς αποτελεί ένα εξαιρετικά δημοφιλές αίτημα των Ηρακλειωτών, που τυγχάνει της στήριξης δημοτικής αρχής και φορέων της πόλης, με διαφορετικές κατά καιρούς προτάσεις. Μάλιστα οι πρώτες σκέψεις έκαναν την εμφάνισή τους από περισσότερο από δύο δεκαετίες.
Διαβάστε επίσης: «Σπάει» η μεταφορική απομόνωση της Δ. Αττικής – Ενώνονται Λιόσια με Μέγαρα
Όμως, η εξέλιξη που φόρτισε και πάλι τα σενάρια ήταν η έναρξη της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Το νέο κόσμημα του νησιού, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις για σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές που δημιουργούν τα αυξανόμενα τουριστικά ρεύματα, φέρνουν στο προσκήνιο έργα τα οποία μένουν χρόνια στη σφαίρα του ιδεατού.
Η υβριδική λύση για το Ηράκλειο
Όπως περιέγραψε ο γενικός διευθυντής της Alstomγια την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, κ. Σταύρος Βλάχος, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή ενός σύνθετου δικτύου. Αυτό εντός του αστικού ιστού του Ηρακλείου θα έχει τη μορφή τραμ για χαμηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ εκτός της πόλης όπου θα μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερες ταχύτητες, θα γίνει με τη μορφή Προαστιακού.
Σημείωσε μάλιστα πως στο Ηράκλειο υπήρχει δίκτυο τραμ για τη μεταφορά κάρβουνου, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη το έργο να αναπτυχθεί και ενδιάμεσα του ΒΟΑΚ. Μια δυνατότητα που προσομοιάζει στον Προαστικό της Αθήνας, που διατρέχει το μέσον της Αττικής Οδού.
Καθοριστικός παράγοντας για την υλοποίηση βεβαίως αυτής της πρότασης είναι η εύρεση χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι είναι ένα «πράσινο» έργο, θεωρείται πως θα μπορούσε να ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης για χρηματοδότηση από τους ευρωπαϊκούς πόρους του RRF. Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Βλάχος, η Alstomβλέπει με ιδιαίτερα θετικό μάτι το νέο εργαλείο των «Πρότυπων Προτάσεων», που έχει πρόσφατα θεσμοθετηθεί, και μπορεί να φέρει νέες προοπτικές για τις υποδομές της χώρας. «Θέλουμε και έχουμε τη δυνατότητα να συμβάλλουμε στον τρόπο παραγωγής των έργων στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: Στη Βουλή οδικοί άξονες και συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης
Ο σχεδιασμός για το 2023
Έτοιμη να δώσει ισχυρό «παρών» στον διαγωνισμό το ΣΔΙΤ της συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας είναι η Alstom. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής της εταιρείας, η οποία διαθέτει πανευρωπαϊκή εμπειρία στον σιδηρόδρομο, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας το οποίο έχει μείνει δυστυχώς πολύ πίσω, σε αντίθεση με το μετρό που, όπως ανέφερε, είναι από τα πιο προηγμένα της Ευρώπης.
Η εταιρεία στρέφει το ενδιαφέρον της μέσα στο 2023 σε συμφωνίες που αφορούν στις επεκτάσεις του Προαστιακού σιδηροδρόμου σε Ραφήνα και Λαύριο, στις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό, με πρώτη αυτήν προς Ίλιον, που αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα. Επίσης, στην προμήθεια νέων τρένων υδρογόνου που πρόκειται να προμηθευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως το 2025. Έργο το οποίο πιθανώς ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Ψήφος εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο
Δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο και ιδιαίτερα στους νέους που διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση, καθώς και εμπειρία δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια πολλοί έφυγαν στο εξωτερικό, το ελληνικό γραφείο της εταιρείας από τους 90 εργαζόμενους έχει φτάσει σήμερα τους 150. Εξ αυτών τουλάχιστον 20 έχουν επιστρέψει να εργαστούν στην Ελλάδα από το εξωτερικό.
«Είναι πολλοί οι Έλληνες με υψηλή εξειδίκευση και εντυπωσιακά βιογραφικά που θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα, με βασικό κίνητρο την ποιότητα ζωής. Σε εμάς έχουν ήδη έρθει νέοι εργαζόμενοι, που επέστρεψαν από την Καμπότζη, τον Κατάρ, την Κοπεγχάγη, το Λονδίνο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βλάχος.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα