Με στόχο να διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα, η Alstom, που συμμετέχει στο μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, στρέφει το ενδιαφέρον της στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Εντός του 2023 θα δώσει το «παρών» στα νέα έργα επέκτασης του μετρό και του Προαστιακού, καθώς και στο μεγάλο πρότζεκτ για τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ο γαλλικός όμιλος, εκ των ηγετών στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, βρίσκεται αυτή την περίοδο στην αναζήτηση φόρμουλας για την αναβίωση του οράματος της δημιουργίας ενός δικτύου τραμ στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Η κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς αποτελεί ένα εξαιρετικά δημοφιλές αίτημα των Ηρακλειωτών, που τυγχάνει της στήριξης δημοτικής αρχής και φορέων της πόλης, με διαφορετικές κατά καιρούς προτάσεις. Μάλιστα οι πρώτες σκέψεις έκαναν την εμφάνισή τους από περισσότερο από δύο δεκαετίες.
Διαβάστε επίσης: «Σπάει» η μεταφορική απομόνωση της Δ. Αττικής – Ενώνονται Λιόσια με Μέγαρα
Όμως, η εξέλιξη που φόρτισε και πάλι τα σενάρια ήταν η έναρξη της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Το νέο κόσμημα του νησιού, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις για σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές που δημιουργούν τα αυξανόμενα τουριστικά ρεύματα, φέρνουν στο προσκήνιο έργα τα οποία μένουν χρόνια στη σφαίρα του ιδεατού.
Η υβριδική λύση για το Ηράκλειο
Όπως περιέγραψε ο γενικός διευθυντής της Alstomγια την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, κ. Σταύρος Βλάχος, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή ενός σύνθετου δικτύου. Αυτό εντός του αστικού ιστού του Ηρακλείου θα έχει τη μορφή τραμ για χαμηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ εκτός της πόλης όπου θα μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερες ταχύτητες, θα γίνει με τη μορφή Προαστιακού.
Σημείωσε μάλιστα πως στο Ηράκλειο υπήρχει δίκτυο τραμ για τη μεταφορά κάρβουνου, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη το έργο να αναπτυχθεί και ενδιάμεσα του ΒΟΑΚ. Μια δυνατότητα που προσομοιάζει στον Προαστικό της Αθήνας, που διατρέχει το μέσον της Αττικής Οδού.
Καθοριστικός παράγοντας για την υλοποίηση βεβαίως αυτής της πρότασης είναι η εύρεση χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι είναι ένα «πράσινο» έργο, θεωρείται πως θα μπορούσε να ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης για χρηματοδότηση από τους ευρωπαϊκούς πόρους του RRF. Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Βλάχος, η Alstomβλέπει με ιδιαίτερα θετικό μάτι το νέο εργαλείο των «Πρότυπων Προτάσεων», που έχει πρόσφατα θεσμοθετηθεί, και μπορεί να φέρει νέες προοπτικές για τις υποδομές της χώρας. «Θέλουμε και έχουμε τη δυνατότητα να συμβάλλουμε στον τρόπο παραγωγής των έργων στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: Στη Βουλή οδικοί άξονες και συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης
Ο σχεδιασμός για το 2023
Έτοιμη να δώσει ισχυρό «παρών» στον διαγωνισμό το ΣΔΙΤ της συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας είναι η Alstom. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής της εταιρείας, η οποία διαθέτει πανευρωπαϊκή εμπειρία στον σιδηρόδρομο, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας το οποίο έχει μείνει δυστυχώς πολύ πίσω, σε αντίθεση με το μετρό που, όπως ανέφερε, είναι από τα πιο προηγμένα της Ευρώπης.
Η εταιρεία στρέφει το ενδιαφέρον της μέσα στο 2023 σε συμφωνίες που αφορούν στις επεκτάσεις του Προαστιακού σιδηροδρόμου σε Ραφήνα και Λαύριο, στις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό, με πρώτη αυτήν προς Ίλιον, που αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα. Επίσης, στην προμήθεια νέων τρένων υδρογόνου που πρόκειται να προμηθευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως το 2025. Έργο το οποίο πιθανώς ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Ψήφος εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο
Δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο και ιδιαίτερα στους νέους που διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση, καθώς και εμπειρία δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια πολλοί έφυγαν στο εξωτερικό, το ελληνικό γραφείο της εταιρείας από τους 90 εργαζόμενους έχει φτάσει σήμερα τους 150. Εξ αυτών τουλάχιστον 20 έχουν επιστρέψει να εργαστούν στην Ελλάδα από το εξωτερικό.
«Είναι πολλοί οι Έλληνες με υψηλή εξειδίκευση και εντυπωσιακά βιογραφικά που θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα, με βασικό κίνητρο την ποιότητα ζωής. Σε εμάς έχουν ήδη έρθει νέοι εργαζόμενοι, που επέστρεψαν από την Καμπότζη, τον Κατάρ, την Κοπεγχάγη, το Λονδίνο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βλάχος.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου