Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σιδηροδρομικό έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων μήκους 650μ. Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας για την περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας, το οποίο θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα της χώρας.
Οι υπογραφές της σύμβασης μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου εταιρείας, ΑΒΑΞ, θα πέσουν τις 24 Νοεμβρίου. Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου και στις 5 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η τεχνική εταιρεία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 11,2%.
Για την ΑΒΑΞ είναι ακόμα ένα σιδηροδρομικό έργο μετά από το έργο σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με την ALSTOM από τις αρχές Μαρτίου. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει και στα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης – ΕΡΓΟΣΕ: Έπεσαν οι υπογραφές για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη
Η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες, οπότε αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και μετά τις απαραίτητες δοκιμές του συστήματος, η ηλεκτροκινούμενη -πλέον- γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2026.
Το κόστος του έργου είναι 52.201.427,17Euro (χωρίς Φ.Π.Α). Η χρηματοδότηση του έργου ξεκινά καλυπτόμενη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αναμένεται να συνεχίσει με το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”.
Διαβάστε επίσης: Τροχοδρομεί το σιδηροδρομικό πακέτο των 4 δισ. ευρώ
Το αντικείμενο του έργου
-Στην κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής καθώς και στην εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου1 (level 1). της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας.
– Στην υλοποίηση συστήματος ηλεκτροκίνησης (εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, ενός Υποσταθμού Ισχύος Έλξης 2X15 MVA), και τηλεδιοίκησης (SCADA), της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας και την προσαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτροκίνησης με τις υφιστάμενες όμορες εγκαταστάσεις.
– Στην κατασκευή των απαραίτητων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
– Στην συμπλήρωση της περίφραξης της σιδηροδρομικής γραμμής.
– Στην προσθήκη συστήματος κύλισης βελόνης (κυλισιοτριβείς – ράουλα) στις αλλαγές τροχιάς που θα ενταχθούν στο σύστημα σηματοδότησης.
– Στην κατασκευή υποδομής και επιδομής σιδηροδρομικής γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων) στην περιοχή των Σοφάδων, όπου θα κατασκευαστεί γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ (ΧΘ 14+250 – ΧΘ 14+900 περίπου).
– Στην κατασκευή αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων για την εξυπηρέτηση του κοινού, αντίστοιχων διαστάσεων με την υφιστάμενη και στην εγκατάσταση σε αυτήν φωτισμού και δυο ανελκυστήρων στην υφιστάμενη πεζογέφυρα.
– Στις εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, όπου θα στεγασθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Οι προβλεπόμενες εργασίες αφορούν κυρίως σε εσωτερικές διαμορφώσεις και διαρυθμίσεις, συντηρήσεις και αποκαταστάσεις καλύψεων, τελειωμάτων και μονώσεων, αντικαταστάσεις κουφωμάτων και Η/Μ εγκαταστάσεων.
– Στην εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στις αλλαγές του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου με τροφοδότησης τους από την Εναέρια Γραμμή Επαφής.
– Στην αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ και την προσθήκη ενός επιπλέον ΑΣΙΔ στην χ.θ. 61+250.
– Στην επαλήθευση CE των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας
– Στην επαλήθευση CE του υποσυστήματος «υποδομή» για την γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ και την αποβάθρα στον Σ.Σ. Σοφάδων.
– Στην υποβολή τεχνικών φακέλων που θα συνοδεύουν τις ως άνω επαληθεύσεις, βάσει των οποίων η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) θα χορηγήσει την έγκριση θέσης σε λειτουργία των σχετικών υποσυστημάτων.
Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παράσχει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματική πληροφορία του ζητηθεί ή και να συμπληρώσει τους υποβληθέντες φακέλους, αν απαιτηθεί από τη ΡΑΣ, χωρίς πρόσθετο κόστος.Η αρχή του Έργου τοποθετείται στο σταθμό Παλαιοφάρσαλος (Χ.Θ. 303+100 μέτρηση Π-Π ή Χ.Θ. 0+000, μέτρηση Π-Κ) και το τέλος στο σταθμό Καλαμπάκα (Χ.Θ. 80+441, μέτρηση Π-Κ στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας.).Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα είναι 80,4 χιλιόμετρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου