Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σιδηροδρομικό έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων μήκους 650μ. Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας για την περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας, το οποίο θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα της χώρας.
Οι υπογραφές της σύμβασης μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου εταιρείας, ΑΒΑΞ, θα πέσουν τις 24 Νοεμβρίου. Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου και στις 5 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η τεχνική εταιρεία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 11,2%.
Για την ΑΒΑΞ είναι ακόμα ένα σιδηροδρομικό έργο μετά από το έργο σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με την ALSTOM από τις αρχές Μαρτίου. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει και στα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης – ΕΡΓΟΣΕ: Έπεσαν οι υπογραφές για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη
Η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες, οπότε αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και μετά τις απαραίτητες δοκιμές του συστήματος, η ηλεκτροκινούμενη -πλέον- γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2026.
Το κόστος του έργου είναι 52.201.427,17Euro (χωρίς Φ.Π.Α). Η χρηματοδότηση του έργου ξεκινά καλυπτόμενη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αναμένεται να συνεχίσει με το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”.
Διαβάστε επίσης: Τροχοδρομεί το σιδηροδρομικό πακέτο των 4 δισ. ευρώ
Το αντικείμενο του έργου
-Στην κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής καθώς και στην εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου1 (level 1). της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας.
– Στην υλοποίηση συστήματος ηλεκτροκίνησης (εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, ενός Υποσταθμού Ισχύος Έλξης 2X15 MVA), και τηλεδιοίκησης (SCADA), της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας και την προσαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτροκίνησης με τις υφιστάμενες όμορες εγκαταστάσεις.
– Στην κατασκευή των απαραίτητων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
– Στην συμπλήρωση της περίφραξης της σιδηροδρομικής γραμμής.
– Στην προσθήκη συστήματος κύλισης βελόνης (κυλισιοτριβείς – ράουλα) στις αλλαγές τροχιάς που θα ενταχθούν στο σύστημα σηματοδότησης.
– Στην κατασκευή υποδομής και επιδομής σιδηροδρομικής γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων) στην περιοχή των Σοφάδων, όπου θα κατασκευαστεί γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ (ΧΘ 14+250 – ΧΘ 14+900 περίπου).
– Στην κατασκευή αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων για την εξυπηρέτηση του κοινού, αντίστοιχων διαστάσεων με την υφιστάμενη και στην εγκατάσταση σε αυτήν φωτισμού και δυο ανελκυστήρων στην υφιστάμενη πεζογέφυρα.
– Στις εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, όπου θα στεγασθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Οι προβλεπόμενες εργασίες αφορούν κυρίως σε εσωτερικές διαμορφώσεις και διαρυθμίσεις, συντηρήσεις και αποκαταστάσεις καλύψεων, τελειωμάτων και μονώσεων, αντικαταστάσεις κουφωμάτων και Η/Μ εγκαταστάσεων.
– Στην εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στις αλλαγές του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου με τροφοδότησης τους από την Εναέρια Γραμμή Επαφής.
– Στην αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ και την προσθήκη ενός επιπλέον ΑΣΙΔ στην χ.θ. 61+250.
– Στην επαλήθευση CE των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας
– Στην επαλήθευση CE του υποσυστήματος «υποδομή» για την γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ και την αποβάθρα στον Σ.Σ. Σοφάδων.
– Στην υποβολή τεχνικών φακέλων που θα συνοδεύουν τις ως άνω επαληθεύσεις, βάσει των οποίων η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) θα χορηγήσει την έγκριση θέσης σε λειτουργία των σχετικών υποσυστημάτων.
Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παράσχει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματική πληροφορία του ζητηθεί ή και να συμπληρώσει τους υποβληθέντες φακέλους, αν απαιτηθεί από τη ΡΑΣ, χωρίς πρόσθετο κόστος.Η αρχή του Έργου τοποθετείται στο σταθμό Παλαιοφάρσαλος (Χ.Θ. 303+100 μέτρηση Π-Π ή Χ.Θ. 0+000, μέτρηση Π-Κ) και το τέλος στο σταθμό Καλαμπάκα (Χ.Θ. 80+441, μέτρηση Π-Κ στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας.).Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα είναι 80,4 χιλιόμετρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στις μηνυτήριες αναφορές πετά τη μπάλα ο Σταϊκούρας για τα θέματα ασφάλειας
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Ο κ. Σταικούρας έχει ήδη καταθέσει από τον περασμένο Απρίλιο δύο μηνυτήριες αναφορές στη δικαιοσύνη
Εργοτάξιο ξανά το ΟΑΚΑ – Διαγωνισμός 65 εκατ. για τις στέγες Καλατράβα
Το ΟΑΚΑ κλείνει από το καλοκαίρι του 2025 για εργασίες αποκατάστασης της στατικής επάρκειας στις στέγες του Ολυμπιακού Σταδίου και του ποδηλατοδρομίου
Ταχιάος: Πριν τις 30 Νοεμβρίου οι πιστοποιήσεις για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ως προς τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε πως θα ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου
ΕΥΔΑΠ καλεί ΔΕΗ για μονάδα αφαλάτωσης στο Λαύριο – Τι συζητούν Σαχίνης με Στάσση
Έτοιμη η μελέτη της ΕΥΔΑΠ που προβλέπει τη μεταφορά νερού από τα Κρεμαστά για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αττική – Τα σχέδια για αφαλατώσεις
Πώς εξελίσσονται τα έργα των ΑΚΤΩΡ και Intrakat στον ΒΟΑΚ
Η ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και η Intrakat συμμετέχει στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις για το τμήμα Χερσονήσου - Νεάπολης
ΤΕΡΝΑ: Με ταχείς ρυθμούς η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου
Παρά τις αντιξοότητες η ΤΕΡΝΑ προχωρά τις εργασίες για την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου εντός των χρονοδιαγραμμάτων
Σταϊκούρας για ΒΟΑΚ: Τα έργα έχουν ξεκινήσει και υπάρχει πρόοδος
Ο κ. Σταϊκούρας επιθεώρησε τα έργα στον ΒΟΑΚ, συνομίλησε με τοπικούς φορείς και έκανε λόγο για γρήγορες διαδικασίες που θα γίνουν
Διεθνής πιστοποίηση του αρδευτικού έργου του ΤΟΕΒ Ταυρωπού από το Infra-Fastlabel
Κώστας Τσιάρας: Η δημιουργία σύγχρονων υποδομών αποτελεί την πιο αποδοτική επένδυση για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα
Lamda: Έπεσαν οι υπογραφές για το Retail Park της Trade Estate - Στα 31 εκατ. το αντίτιμο
Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 75 εκατ. ευρώ
Νέα έργα ανάπλασης μέσω Πράσινου Ταμείου - Ολοκληρώνεται η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο ανάπλασης από το πράσινο Ταμείο που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τη φυσιογνωμία του κέντρου της Θεσσαλονίκης