Τα τελευταία τρία χρόνια, ο κόσμος της εργασίας έχει αλλάξει ριζικά. Πλέον, όλο και περισσότεροι εργάζονται συνδυαστικά μεταξύ τοπικών workspaces, του σπιτιού τους, και των κεντρικών της εταιρείας τους. Σύμφωνα με την έρευνα του οικονομολόγου και ειδικού στο υβριδικό μοντέλο εργασίας, Nicholas Bloom, η υβριδική εργασία έχει ως αποτέλεσμα αύξηση της παραγωγικότητας κατά 3-4%.
Σύμφωνα με την IWG, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων του υβριδικού μοντέλου εργασίας με περίπου 4.000 workspaces σε περισσότερες από 120 χώρες, οι εργαζόμενοι έχουν πλέον αλλάξει και το στυλ ένδυσης τους στη δουλειά.
Πολυτέλεια και co-working: Νέα ιδέα στην εργασιακή καινοτομία
Μιλώντας με περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους στις ΗΠΑ, οι οποίοι έχουν υιοθετήσει το υβριδικό μοντέλο εργασίας , αναδείχθηκαν πολλές διαφορετικές τάσεις μόδας σε χώρους εργασίας.. Το 79% των ανθρώπων, που ερωτήθηκαν, είπαν ότι ντύνονται διαφορετικά τώρα, ως αποτέλεσμα του πιο ευέλικτου προγράμματος εργασίας τους.
Το 85% των ανδρών έχει προβεί σε αλλαγές στην επαγγελματική του ενδυμασία, ενώ για τις γυναίκες το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 77%. Αντίστοιχα, διαφορετικά ντύνονται πλέον στους χώρους εργασίας και τα non-binary ή gender-fluid άτομα, όπως απαντά το 62% των ερωτηθέντων. Βασικό κίνητρο πλέον είναι η άνεση. Συνεπώς, το 53% των εργαζομένων σε υβριδικό μοντέλο επιλέγουν ρούχα που μπορούν να φορούν όλη την ημέρα, σε ένα ευέλικτο περιβάλλον εργασίας. Πολλοί, δηλαδή, συνδυάζουν τζιν με blazer ή μίντι φόρεμα με αθλητικά παπούτσια.
Οι Millennials σύμφωνα με την έρευνα είναι εκείνοι που υιοθετούν πιο γρήγορα τις νέες τάσεις στο στυλ, με το 86% να ανανεώνει τις ενδυματολογικές επιλογές του, με δεύτερους τους Gen X σε ποσοστό 77% και τρίτους στη σειρά τους Gen Z με 74%.
Οι Boomers, από την άλλη πλευρά, εμφανίζονται διχασμένοι, με μόνο το 51% να διαφοροποιεί το ντύσιμό του μετά την υιοθέτηση των της υβριδικής εργασίας.
Οι 4 top τάσεις της μόδας στον εργασιακό χώρο
- Quiet luxury: Το 47% των ερωτηθέντων επιλέγει έναν κομψό τρόπο ένδυσης. Τα ρούχα που προτιμούν είναι πιο casual με luxury όμως πινελιές, όπως αξεσουάρ.
- Dopamine dressing: Το 38% επιλέγει ζωηρά χρώματα και διαφορετικά patterns, κάτι που αναδεικνύει την πιο αισιόδοξη πλευρά μετά την πανδημία.
- Preppy streetwear: Το 25% επιλέγει το πιο casual στυλ. Συνδυάζουν κομψά και άνετα σύνολα με αθλητικά παπούτσια, υιοθετώντας έτσι ένα πιο μοντέρνο στυλ στον χώρο εργασίας.
- Individualism: Το 22% επιλέγει να σπάσει τα στερεότυπα εκφράζοντας δημιουργικότητα, η οποία αναδύεται και από τον συνδυασμό των ρούχων.
Όπως φάνηκε από την έρευνα της IWG, το 57% των εργαζόμενων σε υβριδικό μοντέλο ακολουθούν ένα συγκεκριμένο dress code. Περίπου το 80% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι dress code επιβάλλεται αυστηρά από τις εταιρείες, οι οποίες θεωρούν ανάρμοστο το αθλητικό ντύσιμο ή τις κοντές φούστες. Το 79% απάντησε ότι οι εργοδότες τους επιτρέπουν τα τζιν, ενώ ένα 47% χαρακτηρίζει επιτρεπτές ακόμα και τις σαγιονάρες. Αναμφισβήτητα, η αλλαγή στον τρόπο ένδυσης στους χώρους εργασίας συνδέεται με το υβριδικό μοντέλο.
Όπως ανέφερε και ο Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της IWG, Mark Dixon, «η ζήτηση για υβριδική εργασία συνεχίζει να αυξάνεται ραγδαία. Και αυτή η εξέλιξη επηρεάζει τα πάντα, από τα ακίνητα μέχρι τη μόδα. Οι εταιρείες βλέπουν τα οφέλη του υβριδικού μοντέλου εργασίας, από την εξοικονόμηση κόστους έως την ικανοποίηση των εργαζομένων και το αποτύπωμα στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν την ελευθερία να ντύνονται πιο άνετα και αλλάζουν το στυλ τους όπως επιθυμούν».
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης