Πάνω από 70 εκπρόσωποι μεγάλων βιομηχανιών της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και ο Τζιμ Ράτκλιφ, ο δισεκατομμυριούχος πρόεδρος του κολοσσού των χημικών Ineos Group, προτρέπουν την ΕΕ να εισαγάγει μια ευρωπαϊκή βιομηχανική συμφωνία για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας κατά τη διάρκεια της αλλαγής. Αιχμή του δόρατος είναι το κόστος ενέργειας και γραφειοκρατία.
Πιο συγκεκριμένα, οι βιομήχανοι υποστηρίζουν ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω στον αγώνα δρόμου με την Κίνα και τις ΗΠΑ, για την εισαγωγή των τεχνολογιών που απαιτούνται για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη μείωση των βιομηχανικών εκπομπών.
Κλιματική κρίση: Οι περισσότεροι θα θυσίαζαν 1% του μισθού τους – Ποιοι όχι και η θέση της Ελλάδος
Με φόντο τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ
Η προειδοποίηση έρχεται μόλις μερικούς μήνες αφότου η ΕΕ οριστικοποίησε τους νόμους που καλύπτουν τομείς από την ενέργεια έως τις μεταφορές για να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών κατά 55% την τρέχουσα δεκαετία.
Τώρα, η ένωση προβάλλει έναν ακόμη πιο φιλόδοξο στόχο – να μειώσει το 90% των εκπομπών έως το 2040.
Την ίδια στιγμή, το υψηλό ενεργειακό κόστος και οι επιδοτήσεις των ΗΠΑ και της Κίνας έχουν εγείρει φόβους για το μέλλον της ευρωπαϊκής βαριάς βιομηχανίας, επισημαίνει το Bloomberg.
Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στη λεγόμενη ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας, τη Γερμανία, την ώρα που πληθαίνουν οι προειδοποιήσεις ότι η κυριαρχία της ως βιομηχανικής υπερδύναμης τελειώνει.
Σωστοί στόχοι, λάθος τρόποι
«Η Ευρώπη έχει δίκιο όσον αφορά τους στόχους της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα – κανείς δεν το αμφισβητεί αυτό, αλλά η απάντηση δεν είναι να φτάσουμε στην απανθρακοποίηση μέσω της αποβιομηχάνισης», είπε ο Ράτκλιφ σε συνέντευξή του, προσθέτοντας ότι τα τελευταία 15 χρόνια τα κέρδη της Ineos είχαν μετατοπιστεί από την Ευρώπη στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία χρειάζεται επειγόντως περισσότερη βοήθεια, σύμφωνα με την ομάδα των βιομηχάνων που συναντήθηκαν με την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και τον βέλγο πρωθυπουργό Αλεξάντερ ντε Κρου στο εργοστάσιο της BASF στην Αμβέρσα, σήμερα Τρίτη.
«Αυτή η τεράστια πρόκληση έρχεται τη στιγμή που τόσο οι μεγάλες εταιρείες όσο και οι ΜμΕ αντιμετωπίζουν τη σοβαρότερη οικονομική ύφεση της τελευταίας δεκαετίας, η ζήτηση μειώνεται, το κόστος παραγωγής αυξάνεται και οι επενδύσεις μεταφέρονται αλλού», αναφέρεται στη Διακήρυξη της Αμβέρσας.
«Εργοστάσια κλείνουν, η παραγωγή σταματά, οι άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους. Η Ευρώπη χρειάζεται επειγόντως μια επιχειρηματική πρόταση».
Η πράσινη μετάβαση των επιχειρήσεων είναι μια βασική πρόκληση για τη φον ντερ Λάιεν εάν κερδίσει μια δεύτερη θητεία ως πρόεδρος της Επιτροπής.
Η ΕΕ αντιμετωπίζει αυξανόμενη κριτική σχετικά με την προσέγγισή της για πράσινη οικονομία, ιδίως από τους αγρότες.
Οι πολίτες της ΕΕ θα κατευθυνθούν στις κάλπες τον Ιούνιο, με τα δεξιά κόμματα που αντιτίθενται ευρέως στην πράσινη συμφωνία να αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τα ποσοστά τους, εκτιμά το Bloomberg.
Οι τομείς της χημικής βιομηχανίας, του χάλυβα και του τσιμέντου είναι από τους δυσκολότερους στην απανθρακοποίηση και θα πρέπει να βασιστούν σε τεχνολογίες όπως η δέσμευση πράσινου υδρογόνου και άνθρακα για τη μείωση των εκπομπών σύμφωνα με τους καθαρούς μηδενικούς στόχους.
«Οι κανονισμοί στην Ευρώπη είναι περίπλοκοι, είναι χρονοβόροι και δεν παρέχουν τα κίνητρα για να ενθαρρύνουν τις επενδύσεις», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Martin Brudermueller, διευθύνων σύμβουλος της BASF και πρόεδρος της ευρωπαϊκής ένωσης χημικής βιομηχανίας Cefic. «Πρέπει να το ανατρέψουμε», κατέληξε.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»